شبکه‌های اجتماعی

دانگ‌فنگ T5،  محصول جدید فردا موتور برای بازار ایران + تصاویر و مشخصات فنی
اتومبیل فارسی - دانگ‌فنگ T5

کراس‌اوور جدید خودروسازی فردا

 

 

خودروسازی فردا پس از عرضه و فروش کراس‌اوور SX5 و همچنین سدان تازه وارد فردا 511، این بار به سراغ کراس‌اووری دیگر از دانگ‌فنگ رفته است. 

به تازگی بیلبوردهای تبلیغاتی محصول جدید فردا موتورز در سطح شهر تهران دیده شده که اگرچه تنها تصویری از دماغه خودرو در بیلبوردها دیده می‌شود و به طور کامل محصول جدید این شرکت را نشان نمی‌دهد، اما از همین تصاویر پیدا است که خودروسازی فردا این بار به سراغ عرضه کراس‌اوور دانگ‌فنگ T5 رفته است. 

 

AutomobileFa DongFeng T5 Billboard in Tehran

 

دانگ‌فنگ T5 یک کراس‌اوور کامپکت است که در سال 2018 در نمایشگاه خودروی پکن توسط یکی از زیربرندهای دانگ‌فنگ با نام فنگ‌ژینگ رونمایی شد. پس از یک سال، این کراس‌اوور در سال 2019 مورد بهینه‌سازی و فیس‌لیفت قرار گرفت و با تغییرات ظاهری جزئی و استاندارد آلایندگی یورو 6 در نمایشگاه خودروی شانگهای به نمایش گذاشته شد. به عقیده بسیاری این نسخه با پیروی از زبان طراحی شبیه محصولات رنو طراحی شده است.

دانگ‌فنگ T5 دارای طول 4550، عرض 1825، ارتفاع 1725 و فاصله بین دو محور 2720 میلی‌متر بوده و قابلیت حمل 5 سرنشین را دارا است.

 

نکته قابل توجه این است که خودروسازی فردا در بیلبوردهای خود از تصاویر نسخه 2018 این محصول استفاده کرده است. اگر این مساله را مبنای عرضه دانگ‌فنگ T5 در بازار ایران در نظر بگیریم، می‌توان گفت که فردا موتورز نسخه پیش از فیس‌لیفت T5 را در بازار ایران عرضه خواهد کرد.

 

 

آلبوم تصاویر دانگ‌فنگ T5 (مدل 2018 تا 2019)

 

 

مشخصات فنی دانگ‌فنگ T5

دانگ‌فنگ T5 در بازار چین با سه نوع پیشرانه و جعبه دنده عرضه می‌شود. نسخه اول دارای پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری توربوشارژ است. این پیشرانه با کد 4A91T شناخته شده و توانایی تولید 150 اسب بخار قدرت در دور 5500 و بیشینه گشتاور 200 نیوتن‌متر را در 2000 تا 4500 دور در دقیقه دارا است. دانگ‌فنگ برای این پیشرانه جعبه دنده 6 سرعته دستی و جعبه دنده اتوماتیک CVT را در نظر گرفته است. 

 

نسخه دوم به پیشرانه 4 سیلندر 1.8 لیتری توربوشارژ با کد DFMB18T-I مجهز است. این پیشرانه 165 اسب بخار قدرت در دور 4500 و بیشینه گشتاور 260 نیوتن‌متر را در دور 1500 تا 4000 دور در دقیقه تولید می‌کند. دانگ‌فنگ این نسخه را با جعبه‌دنده 6 سرعته دستی عرضه کرده است.

 

نسخه سوم، یک نمونه 1.6 لیتری توربوشارژ است که بر خلاف دو گزینه قبل به سامانه پاشش مستقیم سوخت نیز مجهز شده است. این پیشرانه توانایی تولید 204 اسب بخار قدرت در دور 6000 و بیشینه گشتاور 280 نیوتن‌متر را در بازه 1600 تا 4000 دور در دقیقه دارا است. این نسخه تنها نسخه دانگ‌فنگ T5 است که با جعبه‌دنده 7 سرعته دو کلاچه (DCT) عرضه می‌شود. 

 

 

تجهیزات رفاهی و ایمنی

مشتریان ایرانی را باید جزو آن دسته از مشتریانی دانست که اهمیت زیادی برای تجهیزات رفاهی و ایمنی خودرو قائل هستند. تا جایی که بسیاری آپشن‌های زیاد را به قوای محرکه قوی ترجیح  می‌دهند. بنابراین بیش‌تر خودروسازان داخلی در بخش خصوصی نیز در تلاش هستند تا محصولات خود را با بالاترین رده تجهیزاتی به فروش برسانند. 

 

در بازار کشور چین، مجهزترین نسخه دانگ‌فنگ T5 به امکاناتی مانند سامانه تهویه مطبوع اتوماتیک، سامانه ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای، دوربین دید جلو و عقب، سامانه ترمز ضد قفل (ABS)، توزیع الکترونیکی نیرو ترمز (EBD)، سامانه ترمز کمکی، سیستم کنترل الکترونیکی پایداری (ESP)، سامانه کنترل کشش (TCS)، ترمز پارک برقی، اتوهولد، سامانه کمکی شروع حرکت در سربالایی، سامانه کنترلی حرکت در سرازیری، چراغ‌های روشنایی در روز، سامانه چندرسانه‌ای با نمایشگر بزرگ لمسی و درگاه USB، بلوتوث و کارپلی اندروید و ios، کیسه هوای ایمنی راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده‌ای، دکمه‌های کنترلی روی فرمان، تنظیم برقی صندلی راننده و سرنشین جلو، سنسور نور (اتولایت)، سنسور باران و... اشاره کرد.

 

خودروسازی فردا هنوز به طور دقیق اعلام نکرده است که دانگ‌فنگ T5 را به چه مشخصات فنی و سطح تجهیزاتی راهی بازار خواهد کرد. به طور حتم قیمت‌گذاری این محصول نقش بسیار مهمی در موفقیت آن در بازار دارد. 

 

خودروسازی فردا هنوز به طور دقیق اعلام نکرده است که دانگ‌فنگ T5 را به چه مشخصات فنی و سطح تجهیزاتی راهی بازار خواهد کرد. به طور حتم قیمت‌گذاری این محصول نقش بسیار مهمی در موفقیت آن در بازار دارد. دانگ‌فنگ T5 در بازار ایران به رقابت با ام‌وی‌ام تیگو 7، هایما S7 و SWM G01 خواهد پرداخت.

 

 

سایر ویژگی‌های دانگ‌فنگ T5

دانگ‌فنگ T5 در بخش سیستم تعلیق در محور جلو به سامانه نام آشنای مک فرسون و در محور عقب از سامانه تعلیق چند اتصالی مستقل بهره می‌برد. همچنین در تمامی نسخه‌های این کراس‌اوور از ترمزهای دیسکی خنک شونده در محور جلو و دیسکی در محور عقب استفاده شده است. 

 

حجم مخزن سوخت 45 و 55 لیتری (به ترتیب برای پیشرانه 1.6 . 1.5 لیتری)، حجم فضای بار 515 لیتری، سامانه سوخت‌رسانی انژکتوری با پاشش چند نقطه‌ای و استفاده از سه اندازه رینگ 215/65R16، 215/60R17 و 215/55R18 را باید از دیگر ویژگی‌های دانگ‌فنگ T5 دانست.

 

علاوه بر این، در کابین T5 از نمایشگر عمودی بسیار بزرگی که امروزه به نام نمایشگرهای تبلتی در خودروهای معروف است استفاده کرده که این مساله سبب حذف بسیاری از دکمه‌ها و انتقال تمامی تنظیمات به نمایشگر لمسی شده است.  این آپشن در بسیاری از بازارها مانند بازار ایران بسیار پرطرفدار است تا جایی که بسیاری از مشتریان نسبت به نصب چنین نمایشگرهایی در خودروهای تولید داخل نیز اقدام می‌کنند.

 

 

وضعیت در بازار ایران

خودروسازی فردا هنوز به طور دقیق اعلام نکرده است که دانگ‌فنگ T5 را به چه مشخصات فنی و سطح تجهیزاتی راهی بازار خواهد کرد. به طور حتم قیمت‌گذاری این محصول نقش بسیار مهمی در موفقیت آن در بازار دارد. 

دانگ‌فنگ T5 در بازار ایران به رقابت با ام‌وی‌ام تیگو 7، هایما S7 و SWM G01 خواهد پرداخت.

 

 

نظر دهید


عرفان نصیرنژاد
فروش اقساطی فوری