شبکه‌های اجتماعی

گریت‌وال با وی کافی 01 وارد بازار آلمان می‌شود
Automobile Farsi - WEY Coffee 01

خیز دوباره چینی‌ها برای بازار اروپا


گریت وال که در دهه نخست قرن 21 با سری وینگل محصولات خود در ایتالیا حضور داشت، حالا قصد دارد از طریق آلمان به بازار اروپا بازگردد. این شرکت با زیرمجموعه پریمیوم خود یعنی وی در نمایشگاه اتومبیل مونیخ 2021 حضور یافته و شاسی بلند وی کافی 01 را به نمایش گذاشته است. کافی 01 نخستین خودرویی است که وی در بازار اروپا عرضه خواهد کرد و قصد این شرکا رقابت با برندهایی مانند آئودی، ب‌ام‌و و مرسدس بنز است.

 

ورود به حوزه خودروهای پریمیوم، استراتژی جدید غول خودروسازی چین یعنی گریت وال است. این شرکت پیش ازن با هدف نفوذ در بخش خودروهای ارزان قیمت به دنبال سهمی از بازار اروپا بود که موفقیتی کمی را در پی داشت. حالا جانسون کیانگ، معاون اجرایی اروپای گریت وال در حاشیه نمایشگاه مونیخ به اتونیوز گفته: «ما به محصولات خود اطمینان داریم». این شرکت ابتدا محصولات خود را در بازار آلمان عرضه می‌کند و سپس پیش از عرضه در سراسر بازار اروپا، وارد بازار ایتالیا یا اسپانیا خواهد شد.

 

وی کافی‌ 01 یک خودروی پلاگ این هیبریدی است که در حالت الکتریکی می‌تواند 149 کیلومتر را بپیماید که هر شارژ آن برای پیمایش روزانه کافی است. این خودرو به یک موتور درون سوز 2 لیتری بنزینی و دو موتور الکتریکی مجهز شده که به یک جعبه دنده 9 سرعته دو کلاچه متصل شده‌اند. قدرت ترکیبی این موتورها 469 اسب بخار است و می‌توان پیش بینی کرد شتاب صفر تا صد آن زیر پنج ثانیه باشد.

 

وی کافی 01 اندازه‌ای بین شاسی بلندهای محبوب آلمانی دارد طول 4870 میلی‌متر آن بلند‌تر از خودروهایی مانند ب‌ ام و X3، آئودی Q5 و مرسدس بنز GLC و در عین حال کوتاه تر از ب‌ام‌و X5، آئودی Q7 و مرسدس GLE است.

 

گریت‌وال برای فروش وی کافی 01 مشتریانی را هدف قرار داده که به تکنولوژی و فناوری‌های زیاد در خودرو علاقه‌مندند. این شاسی بلند چینی نخستین خودروی تولید انبوه است که به چیپ کوالکام اسنپ‌دراگون 8155 مجهز شده است. این ویژگی به کافی 01 اجازه می‌دهد آپشن‌هایی مانند اتصال به اینترنت 5G، تشخیص چهره، به روز رسانی‌های OTA و واقعیت افزوده را به خریداران خود ارائه دهد.

 

وی که در مدت پنج ساله از ابتدای فعالیت خود تا کنون موفق به فروش بیش از 400.000 دستگاه خودرو در چین شده است، فعالیت خود در اروپا را از آلمان آغاز خواهد کرد و بر اساس بر نامه اعلام شده از سوی این شرکت، نخستین سری از وی کافی 01 از نیمه نخست سال 2022 وارد این بازار خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه