شبکه‌های اجتماعی

  • عکاس: عمید ناصر
پیکاپ آمیکو آسنا اتوماتیک به طور رسمی رونمایی شد + مشخصات فنی، قیمت و تصاویر
اتومبیل فارسی - آمیکو آسنا اتوماتیک

با برگزاری مراسمی در هتل اسپیناس پالاس تهران

 

شرکت ارس خودرو دیزل (آمیکو) با برگزاری مراسمی در هتل اسپیناس پالاس تهران نسخه اتوماتیک پیکاپ آسنا را رونمایی کرد.

 

پیکاپ‌های دو کابین دو دیفرانسیل در بازار ایران و البته بازارهای جهانی به محبوبیت بالایی رسیده‌اند و بسیاری از علاقه‌مندان به سفرهای خارج جاده‌ای و ماجراجویی نسبت به خرید این دسته از اتومبیل‌ها ترغیب شده‌اند. به همین دلیل است که بسیاری از خودروسازان داخلی نیز به سمت عرضه محصولاتی در دسته پیکاپ‌های آفرودی حرکت کرده‌اند و حال رقابت نسبتا داغی در این بخش بازار برقرار است. البته تا پیش از رونمایی آسنا اتوماتیک، تمام پیکاپ‌های دو دیفرنسیل مونتاژ داخل دنده دستی بودند و جای خالی نسخه‌های اتوماتیک بسیار احساس می‌شد.

 

آن طور که آمیکو اعلام کرده قرار است آسنا اتوماتیک به صورت نسخه لیمیتد ادیشن (تولید محدود) و تنها در تیراژ 100 دستگاه تولید شود.

 

آمیکو آسنا اتوماتیک در بخش قوای محرکه دارای پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با کد 4K22D4T است که توانایی تولید 218 اسب بخار قدرت در دور 5200 و بیشینه گشتاور 320 نیوتن‌متر را در دور 2000 دارا است. این پیشرانه دقیقا همان نمونه‌ای است که در پیکاپ کلوت مکث موتور نیز به کار رفته است. در کنار این پیشرانه، یک جعبه‌دنده 7 سرعته (6 دنده جلو) اتوماتیک استفاده شده است که به سفارش آمیکو توسط شرکت نام آشنای پانچ در کشور فرانسه ساخته شده و دارای حالت‌های تیپ‌ترونیک و برفی است.

 

 

تغییرات نمای ظاهری و فضای داخل کابین آسنا اتوماتیک 

آمیکو آسنا اتوماتیک در حال حاضر تنها پیکاپ اتوماتیک تولید داخل است که با توجه به تجهیز به جعبه‌دنده اتوماتیک و پیشرانه توبوشارژ، می‌تواند به گزینه جذابی برای طرفداران پیکاپ‌های دودیفرانسیل آفرودی تبدیل شود.  پیکاپ آسنا اتوماتیک تغییرات قابل توجهی را نسبت به نسخه دنده‌ای آسنا پشت سر گذاشته است. بخش عمده این تغییرات را باید در فضای داخل کابین،پبشرانه، جعبه‌دنده و مشخصات فنی آن دانست. 

در نمای ظاهری تغییرات بزرگی میان آسنا اتوماتیک و آسنا دنده‌ای مشاهده نمی‌شود. جلو پنجره و گریل جدید و استفاده از بج‌هایی که خبر از اتوماتیک و توربوشارژ بودن خودرو می‌دهند تنها تغییرات نمای خارجی آسنا اتوماتیک است. بنابراین در خیابان و از روی ظاهر خودرو نمی‌توان به راحتی به دنده‌ای یا اتوماتیک بودن آن پی برد و شاید این مساله یک نکته منفی برای خریداران نسخه اتوماتیک به شمار رود. 

 

بر خلاف نمای بیرونی، فضای داخلی آسنا اتوماتیک کاملا با نسخه دنده‌ای متفاوت است. داشبورد، غربیلک فرمان، صندلی‌ها، رودری‌ها، نمایشگر و... همگی مورد بازطراحی و تغییر قرار گرفته‌اند. علاوه بر این، آمیکو در فضای داخل کابین آسنا اتوماتیک از پوشش چرمی مشکی و قرمز و تزئینات نقره‌ای رنگ استفاده کرده است. ناگفته نماند که دو بج در رکاب داخلی درب‌های جلو و همچنین روی داشبورد نصب شده است که نشان دهنده شماره نسخه خودرو از 100 دستگاهی است که تولید می‌شود. همچنین نشان سالگرد 30 سالگی تاسیس شرکت آمیکو نیز در نسخه اتوماتیک نصب شده است اگرچه تاسیس شرکت آمیکو به سال 1368 بر می‌گردد و در حال حاضر این شرکت 32 سال قدمت دارد!


 

آلبوم تصاویر نمای خارجی و جزئیات آمیکو آسنا اتوماتیک

 

مشخصات فنی آمیکو آسنا اتوماتیک

همانطور که می‌دانید، نسخه دنده‌ای آمیکو آسنا به پیشرانه 2.4 لیتری میتسوبیشی با کد 4G69S4N با توانایی تولید 143 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن‌متر گشتاور در کنار جعبه‌دنده دستی 5 سرعته مجهز است. حال آمیکو در آسنا اتوماتیک قوای محرکه را به طور کامل تغییر داده است. آمیکو آسنا اتوماتیک در بخش قوای محرکه دارای پیشرانه 4 سیلندر 2.4 لیتری توربوشارژ میتسوبیشی با کد 4K22D4T است که توانایی تولید 218 اسب بخار قدرت در دور 5200 و بیشینه گشتاور 320 نیوتن‌متر را در دور 2000 دارا است. این پیشرانه دقیقا همان نمونه‌ای است که در پیکاپ کلوت مکث موتور نیز به کار رفته است.

 

در کنار این پیشرانه، یک جعبه‌دنده 7 سرعته (6 دنده جلو) اتوماتیک استفاده شده است که به سفارش آمیکو توسط شرکت نام آشنای پانچ در کشور فرانسه ساخته شده و دارای حالت‌های تیپ‌ترونیک و برفی است.

 

لازم به ذکر است که پیشرانه به کار رفته در آسنا اتوماتیک دارای استاندارد آلایندگی یورو 5 است و همچنین آسنا اتوماتیک به سامانه انتقال قدرت دو دیفرانسیل همراه قفل دیفرانسیل اتوماتیک مکانیکی بدون نیاز به دخالت راننده مجهز است. علاوه بر این، بر خلاف نسخه دنده‌ای که به صورت دوگانه‌سوز عرضه می‌شد، در نسخه اتوماتیک با توجه به استفاده از توربوشارژر، خبری از مخزن گاز CNG نیست و آسنا اتوماتیک تنها به صورت بنزین سوز به بازار عرضه می‌شود.

 

 

تجهیزات ایمنی و امکانات رفاهی

در بخش تجهیزات رفاهی و ایمنی، آسنا اتوماتیک به امکاناتی نظیر 2 کیسه هوای ایمنی، سنسور نور، چراغ روشنایی در روز، سیستم تهویه مطبوع با پنل دیجیتال، ساماه چند رسانه‌ای همراه با نمایشگر لمسی و درگاه USB، بلوتوث و رهیاب ماهواره‌ای، سنسور پارک و دوربین دید عقب، کروز کنترل، تنظیم الکتریکی وضعیت انتقال قدرت به چرخ‌ها و… مجهز شده است. همچنین در نمونه‌های سفارشی مشتریان می‌توانند امکاناتی نظر دوربین جلو، آینه‌های تاشو برقی، نورپردازی داخل کابین و سنسور پارک جلو را نیز سفارش دهند.

 

 

آسنا اتوماتیک با چه قیمتی عرضه می‌شود؟

قیمت آمیکو آسنا اتوماتیک یک میلیارد و 368 میلیون تومان تعیین شده است و همانطور که پیش‌تر نیز گفته شد تنها 100 دستگاه از نسخه اتوماتیک آسنا تولید و عرضه خواهد شد. به گفته مدیریت فروش شرکت آمیکو مشتریان می‌توانند 2 هفته پس از ثبت سفارش خرید آسنا اتوماتیک خودروی خود را تحویل بگیرند.

 

آلبوم تصاویر نمای داخلی و جزئیات آمیکو آسنا اتوماتیک

 
 

آلبوم تصاویر مراسم رونمایی آمیکو آسنا اتوماتیک در هتل اسپیناس پالاس تهران

{gallery}Other/2021/Amico Asena AT Unveiling Ceremony{/gallery}

 

 

نظر دهید