اتومبیل فارسی - آمیکو 2631 نسل چهارم
نسل چهارم کامیون کمپرسی آمیکو معرفی شد

آمیکو سال 1384 اولین نسل از کامیون 2631 را به بازار معرفی و عرضه کرد و بعد تجربه دو نسل دیگر حالا این کامیون که در دو نسخه کمپرسی و میکسر را با کابین جدید که طراحی شرکت آمیکو بوده و ساخت آن توسط یک شرکت چینی انجام می‌شود، را به بازار عرضه کرد. کامیون 2631 محصول شرکت آمیکو یکی از محبوب‌ترین خودروهای تجاری بازار بود اما با عرضه خودروهای جدید به بازار عملا طراحی و استانداردهای آن قدیمی شده بود و به نظر می‌رسد با تغییر در کابین و همچنین بهبود استانداردهای به کارگرفته شده در این کامیون آمیکو قصد دارد بار دیگر با بازار رقابت این سگمنت از خودروهای تجاری برگردد.

 

مشخصات فنی نسل چهارم کامیون آمیکو 2631

کامیون آمیکو 2631 همانطور که پیش‌تر گفته شد در دو نسخه کمپرسی و میکسر به بازار عرضه خواهد شد و به پیشرانه 6 سیلندر توربوشارژ ساخت شرکت وی‌چای با گنجایش 11596 سی‌سی و قدرت 400 اسب‌بخار و حداکثر گشتاور 1950 نیوتن‌متر مجهز است. این پیشرانه استاندارد آلایندگی یورو 5 را در اختیار دارد و از جعبه دنده 14 دنده فول سنکرونیزه با 12 دنده جلو و 2 دنده عقب برای انتقال قدرت به چرخ‌ها بهره می‌برد. این کامیون آمیکو جفت محور بوده و جعبه دنده آن به کلاچ تک صفحه‌ای خشک با فنر دیاگرامی مجهز است.

 

 

مشخصات ابعاد و اوزان کامیون آمیکو 2631 با کابین جدید

کامیون آمیکو 2631 با کابین جدید طول، عرض و ارتفاع به ترتیب 7603، 2550و 3285 میلی‌متر در نظر گرفته شده‌است و فاصله محور جلو تا اولین محور عقب 3775 میلی‌متر و فاصله دو محور عقب از یکدیگر 1400 میلی‌متر طراحی شده است. کامیون کمپرسی آمیکو توان باربری 26 تن را داشته به طوریکه محور جلو ظرفیت باربری 8 تن و محور عقب در مجموع توان تحمل 16 تن را دارا است. برای این کامیون کمپرسی قدرتمند از باک 550 لیتری استفاده شده است. وزن خالص آمیکو جدید 12825 کیوگرم است.

 

 

سیستم تعلیق، فرمان و ترمز نسل چهارم آمیکو 2631

کامیون کمپرسی آمیکو 2631 جدید از سیستم تعلیق فنر پارابولیک به همراه میل موجگیر و کمک فنر تلسکوپی در محور جلو و در محور عقب از فنر تخت فولادی چند لایه به همراه میل موجگیر استفاده می‌کند. سیستم فرمان این کامیون تمام هیدرولیک است. در کاتالوگی که تاکنون از سوی آمیکو منتشر شده است به نوع ترمز خودرو اشاره‌ای نشده و صرفا به دو سیستم به کاررفته در این کامیون یعنی ABS و EBD اشاره شده است. علاوه بر این سیستم هشدار برخورد از جلو، ترمز اضطراری، سیستم هشدار خروج از خط و کنترل پایداری به این نسل از آمیکو 2631 با کابین جدید اضافه شده است.

 

امکانات آمیکو 2631 با کابین جدید

سطح انتظارات از امکانات رفاهی و ایمنی خودروهای تجاری افزایش یافته و سیستم‌های کنترلی اضافی کمک راننده تقریبا در این کامیون آمیکو نیست و امکانات اولیه مناسبی در این کامیون کمپرسی در نظر گرفته شده که از جمله آن می‌توان به رینگ‌های تمام فولادی، صندلی پنوماتیکی قابل تنظیم، تخت‌خواب، جعبه زیر تخت‌خواب برای استفاده‌های مختلف، شیشه بالابر برقی، گرم‌کن آینه، سیستم گرمایش و سرمایش (تهویه مطبوع)، خفه کن اگزوز، کابین دو جداره، قفل مرکزی، CD Player به همراه نمایشگر لمسی، دوربین دید عقب، تاخوگراف و بخاری درجا اشاره کرد.

از رقبای این خودرو در بازار می‌توان به شک موتو X5000D و کامیون کمپرسی سایپا دیزل و کامیون کمپرسی فاو J6P اشاره کرد


شبکه‌های اجتماعی