شبکه‌های اجتماعی

هیوندای آیونیک 5 به زودی رونمایی می‌شود
Automobile Farsi - Hyundai Ioniq 5

دو تیزر جدید از خودروی الکتریکی هیوندای


هیوندای دو تیزر از خودروی تمام الکتریکی‌ خود با نام آیونیک 5 منتشر کرده که هفته آینده رونمایی خواهد شد.


آیونیک 5 نخستین خودروی تمام الکتریکی هیوندای بر پایه پلتفرم مدولار جهانی الکتریکی (E-GMP) طراحی شده که ویژگی اصلی آن باتری‌های تخت استفاده شده در آن است. این ویژگی به این خودروساز کره‌ای اجازه می‌دهد فضای کابین بیشتری در محصولاتش داشته باشد.


یکی از ویژگی‌های جذاب آیونیک 5، کنسول بین صندلی‌های جلوی آن است که هیوندای به «جزیره جهانی» می‌گوید و این قابلیت را دارد که با صندلی‌های ردیف جلو، به عقب و جلو شود. در کنار این ویژگی، صندلی‌های راننده و سرنشین جلو به زیرپایی‌هایی مجهز شده که به سرنشینان آیونیک 5 اجازه می‌دهد هنگام شارژ خودروی خود استراحت کنند.


بخش‌های از صندلی با چرم‌های فرآوری شده گیاهی پوشانده شده و بخش‌های دیگر آن با پارچه‌هایی که الیاف نخ آن را نیشکر، پشم، مواد دیگر و البته بطری‌های پلاستیکی بازیافتی تشکیل شده است. علاوه بر این، سطوحی مانند داشبود، کلیدها، فرمان و تودری‌ها، با رنگ پلی اورتان پوشیده شده که از روغن ذرت و کلزا به دسته آمده است.


سانگ یاپ لی، معاون ارشد رئیس و رئیس مرکز طراحی جهانی هیوندای می‌گوید:« آیونیک 5 بیانیه‌ای از طراحی است که نگاهی خوشبینانه از آنچه نسل آینده خودروهای الکتریکی می‌تواند باشد را به مشتری‌های این نوع خودروها ارائه می‌دهد. فاصله بین دو محور زیاد، بعد جدیدی از فضای کابین را در این خودرو اجاد کرده است. ما این فضای ویژه را طراحی کرده‌ایم تا هنگام شارژ دوباره خودرو، خانه‌ای دور از خانه خود داشته باشید.»


اواخر سال 2020 هیوندای اتریش اعلام کرد این خودرو دو موتور الکتریکی دارد و با سیستم تمام چرخ محرک ارائه می‌شود. توان آیونیک 5 چیزی حدود 309 اسب بخار است. این خودرو احتمالا می تواند در 5.2 ثانیه به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت برسد و بر اساس پیمایش WLTP توان پیمایش 450 کیلومتر را با یک شارژ دارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه