شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فولکس‌واگن اطلس
ظاهر جدید، تکنولوژی بیشتر

 

در نمایشگاه شیکاگو امسال، فولکس‌واگن از فیس‌لیفت بزرگترین شاسی بلند خود یعنی اطلس و نسخه دو ردیفه آن اطلس کراس رونمایی کرد.


نمای جلو از چراغ‌های جدید LED سی شکل بهره می‌برد که بخشی از جلوپنجره را نیز احاطه می‌کند و دیگر خبری از نوار‌های کروم بر روی جلوپنجره نیست تا ظاهری بهتر پیدا کند. دو چراغ جلو در مدل 2024 توسط نوار نورانی به یکدیگر متصل می‌شوند تا این مدل از نمونه قبل فیس‌لیفت متمایزتر شود. زیرسپر نیز نسبت به قبل تفاوت دارد و حالا از ورودی‌های هوا کوچکتر بدون تزئینات کروم استفاده می‌کند.


نمای عقب فولکس واگن اطلس نیز دستخوش تغییر شده و حالا طبق ترند جهانی و هماهنگ با نمای جلو از چراغ‌های متصل به یکدیگر استفاده می‌کند و تنها نسخه پایه از چراغ‌های استاندارد قبلی استفاده خواهد کرد. شیب سقف کمتر شده و فرم کلی در صندوق همراه با اسپویلر بزرگتر یکپارچه تغییر کرده تا استایلی باکسی‌تر به خود بگیرد. زیر سپر و خروجی‌های اگزوز نیز تغییرات دیگر این نما را تشکیل می‌دهند. رینگ‌های نیز در اطلس 2024 متفاوت شده و از طرح‌های جدیدی استفاده می‌کند. بسته به تریم اندازه آن از 18 تا 21 اینچ متغیر است.


داخل کابین فولکس واگن اطلس نیز طراحی و متریال متفاوتی نسبت یه نمونه قبلی دارد. کنسول میانی، داشبورد و رودری‌ها از چرم به جای پلاستیک خشک استفاده می‌کند که آن را لوکس‌تر جلوه می‌دهد. تریم‌های بالاتر صندلی‌های چرمی با دوخت الماس دارند تا تکمیل کننده دیگر قسمت‌ها باشند. نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی از 10.3 اینچ به 12 اینچ تغییر سایز داده و نمایشگر 10.3 اینچ پشت فرمان نیز کیفیت بهتری پیدا کرده است. اندروید اتو و اپل کار پلی به همراه پد شارژ وایرلس، شش درگاه USB-C و دو درگاه USB-A به صورت استاندارد بر روی این مدل قرار دارد.


از نظر تکنولوژی و ایمنی، سیستم کمک راننده IQ.Drive فولکس واگن به صورت استاندارد بر روی این خودرو عرضه می‌شود که شامل موارد رادار بین خطوط، ترمز اتوماتیک و رادار خروج از خط است. اما همچنان هدآپ دیسپلی و کروزکنترل تطبیقی جز آپشن‌های سفارشی هستند.


در کنار این تغییرات، می‌توان گفت مهمترین و بزرگترین تغییر در بخش فنی فولکس واگن اطلس رخ داده است؛ جایی که فولکس پیشرانه VR6 خود را کنار گذاشته و به جای آن از پیشرانه 4 سیلندر 2 لیتر توربو استفاده کرده که 269 اسب‌بخار قدرت و 370 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این میزان نیرو و گشتاور توسط گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود و گزینه 4motion تنها به صورت سفارشی در دسترس خواهد بود.

 

نظر دهید


در همین زمینه