شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فانتوم مینیاتوری
مینی فانتوم چینی

 صنعت خودروسازی چین در سال‌های اخیر پیشرفت شگفت‌انگیزی داشته و کیفیت ساخت، طراحی و فناوری خودروهای چینی به طور چشمگیری ارتقا یافته است. با این حال، در میان این پیشرفت‌ها، همچنان شاهد تولید خودروهایی با طراحی‌های عجیب و غریب هستیم. یکی از جالب‌ترین نمونه‌ها، نسخه‌های کوچک و مینیاتوری از خودروهای لوکس و شناخته شده‌ای مانند رولزرویس فانتوم و مرسدس بنز مایباخ GLS است.

اخیرا تصاویری از این دو خودروی مینیاتوری در شبکه‌های اجتماعی چین منتشر شده است. ظاهرا این خودروهای کوچک در یک رویداد خودرویی محلی به نمایش گذاشته شده‌اند و در کنار سایر خودروهای کوچک مشابه خودروهای کِی ژاپن به چشم می‌خورند.

شاید بتوان گفت که نسخه کوچک رولزرویس فانتوم جذاب‌ترین آن‌ها است. این خودرو با جلوپنجره بزرگ کرومی خود، شباهت زیادی به نسخه اصلی دارد، اگرچه فاقد مجسمه معروف روح اکستازی است. چراغ‌های جلو نیز طراحی مشابهی با فانتوم اصلی دارند، اما استفاده از لامپ‌های آبی رنگ، کمی حس ارزان‌قیمتی به آن‌ها بخشیده است. علاوه بر این، چراغ‌های روز روشن LED نیز در این خودرو به کار رفته است. طراحی کناری خودرو نیز از رولزرویس فانتوم الهام گرفته شده است. حتی دستگیره‌های درب جلو و عقب به هم متصل هستند.

نسخه مینیاتوری مرسدس بنز مایباخ GLS نیز بر اساس همان پلتفرم فانتوم کوچک ساخته شده است، با این تفاوت که جلوپنجره آن بزرگ‌تر شده و شباهت بیشتری به مایباخ پیدا کرده است. چراغ‌های جلو، ورودی‌های هوا و سایر جزئیات کرومی نیز در این خودرو تغییر کرده‌اند.

داخل کابین این دو خودرو به اندازه خودروهای اصلی لوکس نیست، اما امکاناتی مانند صفحه نمایش لمسی، سیستم نورپردازی محیطی و دریچه‌های هوای دایره‌ای الهام گرفته از مرسدس بنز در آن‌ها تعبیه شده است.

اطلاعات دقیقی در مورد پیشرانه این خودروها در دسترس نیست، اما گفته می‌شود که قیمت هر کدام از آن‌ها حدود 2000 دلار است.

 

نظر دهید