شبکه‌های اجتماعی

 مدل مفهومی A6 e-tron، یک الکتریکی دیگر از آئودی در نمایشگاه شانگهای 2021
اتومبیل فارسی - مدل مفهومی آئودی A6 e-tron

رقابت داغ خودروهای الکتریکی در شانگهای

 

 

آئودی در نمایشگاه خودروی شانگهای در کنار معرفی مدل داغ Q4 e-tron، از مدل مفهومی A6 e-tron نیز رونمایی کرد تا بیش از پیش جای پای خود را در کارزار خودروهای الکتریکی محکم کند.

 

 

طراحی و پلتفرم

این مدل مفهومی الکتریکی دارای طول 4960، عرض 1960 و ارتفاع 1440 میلی‌متر بوده و بر اساس پلتفرم PPE توسعه یافته است. انتظار می رود که آئودی در سال 2022 دو مدل Q5 e-tron و Q6 e-tron را نیز به خانواده محصولات e-tron اضافه کند.

 
به نظر می رسد طراحی این مدل مفهومی برای نسخه تولیدی تقریبا بدون تغییر باقی خواهد ماند. اگرچه این نسخه A6 e-tron نام دارد اما در واقع به عنوان یک محصول اسپرت‌بک یعنی کوپه پنج درب در خانواده محصولات آئودی به شمار می‌رود. در حال حاضر A6 اسپرت‌بک در سبد محصولات آئودی وجود ندارد و محصول اسپرت‌بک این خودروساز همان مدل A7 است اما بر اساس این مدل مفهومی می‌توان یک اسپرت‌بک الکتریکی را در آینده محصولات آئودی متصور شد.

 

محدوده مشکی رنگی که در نمای کناری آئودی A6 e-tron  مشاهده می‌شود محل قرارگیری بسته باتری در شاسی است و در نمای روبرو نیز در همین بخش از پنل مشکی رنگ با محفظه‌ای برای ورود هوا جهت خنک‌سازی موتور برقی و بسته باتری‌ها استفاده شده است.

یکی از ویژگی‌های برجسته محصولات آئودی، استفاده از سامانه‌های مدرن و نوین روشنایی است. آئودی در مدل مفهومی A6 e-tron از یک سامانه روشنایی موسم به LED Digital Matrix است که می‌تواند مشابه قدرت یک پروژکتور سینمایی عمل کرده و یک بازی ویدئویی چند نفره را روی دیوار منعکس کند.

 

 

موتور و بسته باتری‌ها

مدل مفهومی A6 e-tron مجهز به یک بسته باتری 100 کیلووات ساعتی است که در را در مرکز خودرو قرار گرفته و از فناوری شارژ 800 واتی پشتیبانی می‌کند. تنها 10 دقیقه زمان کافی است تا باتری‌های مقدار انرژی لازم برای پیمایش 300 کیلومتر را در خود ذحیره کنند. رسیدن میزان شارژ باتری‌ها از 5 تا 80 درصد نیز کمتر از 25 دقیقه طول می‌کشد. آئودی ادعا می‌کند که برد کلی این مدل مفهومی با یکبار شارژ کامل باتری‌ها بیش از 700 کیلومتر است.

 

مدل مفهومی آئودی A6 e-tron دارای دو موتور الکتریکی است که در مجموع 470 اسب بخار قدرت و 800 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کنند. توان تولید شده نیز به تمامی چرخ‌ها منتقل خواهد شد. به گفته آئودی، مدل پایه این محصول با یک موتور الکتریکی عرضه خواهد شد که شتاب صفر تا صد کیلومتر در ساعتی در حدود 7 ثانیه خواهد داشت. در حالی که در نسخه قوی‌تر همراه با دو موتور الکتریکی، این رقم به 4 ثانیه کاهش خواهد یافت.

 

 

محصولات الکتریکی جدید آئودی بر اساس پلتفرم PPE در اروپا و چین تولید می‌شود و در همین راستا، این خودروساز آلمانی همکاری خود را با شرکت FAW چین تقویت خواهد کرد.

 

نظر دهید