اتومبیل فارسی - میکرولینو اسپیاجینا
حباب الکتریکی میکرولینو

شرکت میكرولینو در نمایشگاه خودرو پاریس 2024 نسخه تولیدی از مدل اسپیاجینا را رونمایی کرد. این خودرو به عنوان یک خودروی تابستانی شناخته می‌شود که الهام‌گرفته از سیتروئن مهاری و فیات 600 جولی است.


میکرولینو اسپیاجینا مخصوص سواحل

اسپیاجینا برای استفاده در سواحل در نظر گرفته شده و طراحی آن به صورت باز بوده و پنجره‌های کناری و عقب را ندارد. همچنین این خودرو دارای سقف پارچه‌ای است که می‌توان آن را به عقب کشید یا به‌طور کامل  جدا کرد.

این خودروی برقی جمع‌وجور در نسخه فرست ادیشن عرضه می‌شود و بدنه آن به دو رنگ سفید و آبی یا سیاه و سبز تزئین شده است. داخل خودرو نیز با دو رنگ و چرم گیاهی که در برابر رطوبت مقاوم است، طراحی شده است.

این خودرو دو نفره دارای کف چوبی مصنوعی، صفحه‌نمایش دیجیتال و فرمان سه‌شاخه است. همچنین یک صندوق کوچک در نظر گرفته شده که ظرفیت بار آن به 230 لیتر می‌رسد.

نیروی اسپیاجینای برقی از یک باتری 10.5 کیلووات ساعتی تأمین می‌شود که به یک موتور برقی با قدرت 17 اسب بخار متصل است. این امکانات به این خودرو اجازه می‌دهد تا با یک بار شارژ، مسافتی معادل 177 کیلومتر را طی کرده و به سرعت 90 کیلومتر در ساعت دست یابد.

قیمت میکرولینو اسپیاجینا فرست ادیشن از 27,300 دلار  آغاز می‌شود و اولین تحویل‌ها برای بهار 2025 برنامه‌ریزی شده است. در حالی که این مدل برای بازار اروپا طراحی شده، شرکت میكرولینو به احتمال عرضه آن در ایالات متحده نیز اشاره کرده است.

 


در همین زمینه

شبکه‌های اجتماعی