شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مکلارن الوا
بی حد و مرز

 

الوا با توجه به اینکه فاقد سقف و شیشه جلو است، یکی از خاص‌ترین محصولات مکلارن به حساب می‌آید. این خودرو اسپرت گرانقیمت و تولید محدود در حالت عادی از پیشرانه 8 سیلندر 4 لیتر توئین توربو بهره می‌برد که 804 اسب‌بخار قدرت و 800 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. اما این اعداد برای نُویتک آلمانی کافی نیست و به همین علت به سراغ این اسپیدستر انگلیسی رفته‌اند تا با اصلاحات مخصوص آن را ارتقا دهند.


این شرکت آلمانی توانست خروجی الوا را با ثبات گشتاور، به 907 اسب‌بخار برساند. نویتک برای رسیدن به چنین قدرتی ماژول N-Tronic را ریمپ کرد تا در فرآیند تزریق سوخت، احتراق و کنترل الکترونیکی فشار بوست تغییر ایجاد کند. سیستم اگزوز نیز با نمونه‌ای که فشار برگشت کمتر دارد تعویض شد که البته خریداران می‌توانند آن را با روکش طلا به منظور عایق حرارتی بهتر سفارش دهند.


این به روز رسانی‌ها به الوا اجازه می‌دهد که برای رسیدن به تندی 100 کیلومتر تنها 2.7 ثانیه زمان بگذارد و طی مدت زمان 4 ثانیه عدد را به 200 کیلومتر افزایش دهد. بیشینه سرعت مکلارن الوا حالا به 330 کیلومتر بر ساعت رسیده تا در مقابل 326 کیلومتر بر ساعت نسخه استاندارد افزایش کمی را تجربه کرده باشد.


از نظر تغییرات ظاهری این شرکت رینگ‌های 7 پر دوبل فورج‌کاری شده 20 اینچ و 21 اینچ را برای مکلارن الوا در نظر گرفته که علاوه بر حالت براش و پولیش خریداران می‌توانند بین 72 رنگ، تم مورد نظر خود را سفارش دهند. به صورت کلی، ارتفاع این خودرو بسیار کم است اما نُویتک سیستم فنربندی جدید را اضافه کرده که می‌تواند 20 میلی‌متر دیگر ارتفاع را کاهش دهد.


مکلارن سال 2019 این خودرو را با قیمت 1.69 میلیون دلار معرفی کرد و در آن زمان قصد داشت تا 399 دستگاه از مکلارن الوا تولید کند. اما سال 2020 مدیرعامل این شرکت عدد را به 249 کاهش داد و سپس بنا به درخواست مشتریان ثروتمند که علاقه دارند خودرو آنها خاص‌تر باشد به 149 دستگاه کاهش پیدا کرد.


اگر خریداران بخواهند شیشه جلو به مکلارن الوا اضافه کنند وزن خودرو 20 کیلوگرم سنگین‌تر خواهد شد که در این صورت این خودرو مجهز به برف‌پتک‌کن و سنسور باران به همراه گرمکن می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه