شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدس مایباخ EQS
اولین شاسی بلند الکتریکی فوق لوکس

 

مرسدس در بازه زمانی دو سال، توانست شش محصول الکتریکی از کلاس EQ معرفی کند و تصور می‌شد که سرعت خود را کاهش دهند. اشتوتگارتی‌ها نه‌تنها سرعت خود را کاهش ندادند بلکه نسخه‌های AMG محصولاتی همچون EQS و EQE را نیز معرفی کردند. مرسدس بنز همچنان دست بردار نیست و حالا مایباخ EQS که نسخه فوق لوکس EQS به حساب می‌آید را معرفی کرده است.


2024 Mercedes-Maybach EQS680 که بر پایه GLS 600 توسعه پیدا کرده، 5123 میلی‌متر طول و 3210 میلی‌متر فاصله بین دو محور دارد که کابین بسیار جاداری را در اختیار سرنشینان قرار می‌دهد. مانند تمام مدل‌های مایباخ اخیر، این مدل نیز از طرح بدنه دو رنگ بهره می‌برد و لوگو مرسدس روی کاپوت نصب می‌شود. زیر آن جلوپنجره آبشاری که به علت الکتریکی بودن ورودی هوا ندارد و ورودی‌های فیک دو گوشه سپر که با لوگو مایباخ پوشیده شده‌اند قرار گرفته است. زیر خودرو مایباخ EQS به صورت استاندارد از رینگ‌های 21 اینچ استفاده شده اما خریداران می‌توانند رینگ 22 اینچ را سفارش دهند. به علت اینکه گلگیرهای EQS کوچک هستند، مرسدس رینگ‌های سفارشی 23 اینچ را از لیست آپشن‌ها حذف کرد.

 


طراحی کلی داخلی و خارجی مرسدس مایباخ EQS با EQS SUV تفاوت آنچنانی ندارد اما در کابین یک تفاوت بسیار بزرگ وجود دارد، جایی که ردیف سوم جذف شده و مرسدس پشت صندلی‌های ردیف دوم را با یک دیوار مانند که بین دو صندلی را نیز گرفته، دیزاین کرده است. صندلی‌ها تنظیمات بسیار زیادی دارند و علاوه بر امکانات استانداردی مانند گرمکن، سردکن و ماساژور به ماساژور ساق پا و گرمکن شانه نیز مجهز هستند. کنسول مرسدس مایباخ EQS به صورت سر تا سری کشیده شده و در عقب پهن‌تر با امکانات بیشتری است که شامل لامپ پروجکشن که لوگو مایباخ را زیر پا روشن می‌کند، کاپ هُلدر گرم شونده، چهار پورت USB-C، دو پورت HDMI، محل نگهداری تبلت، شیشه شامپاین نقره‌ای و یخچال می‌شود.


دو نمایشگر 11.6 اینچ پشت صندلی‌های  مرسدس مایباخ EQS قرار دارد که مجهز به آخرین نسخه MBUX هستند. سرنشینان جلو به هایپراسکرین دسترسی دارند که اکنون شامل پوسته‌های مخصوص مایباخ می‌شود. کابین مایباخ EQS  از چرم ناپا تشکیل شده که در راستای حفظ محیط زیست از مواد بازیافتی و گیاهی مانند دانه‌های قهوه دباغی شده است. برای تزئینات داخلی دو تریم چوب brown birch و brown walnut وجود دارد و البته یک گزینه lacqured piano black نیز برای افرادی که نمی‌خواهند ست قهوه‌ای داشته باشند قابل سفارش خواهد بود.


قوای محرکه مایباخ EQS نیز دستخوش تغییر شده و حالا دو موتور الکتریکی این شاسی بلند فوق لوکس می‌تواند 649 اسب‌بخار قدرت و 700 نیوتن‌متر گشتاور تولید کند. با چنین اعدادی، مایباخ EQS تنها به 4.1 ثانیه زمان نیاز دارد تا به تندی 100 کیلومتر بر ساعت دست پیدا کند. مرسدس مایباخ EQS می‌تواند با شارژر DC 200 کیلووات شارژ شود و مسافت 598 کیلومتر را با یکبار شارژ در چرخه WLTP طی کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه