شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فولکس واگن ID4
عرضه جدید ماموت خودرو

فولکس واگن ID.4 Crozz که اخیرا توسط شرکت ماموت خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودروهای برقی وارداتی عرضه شده بود، اکنون در غرفه این شرکت در سومین دوره از نمایشگاه تحول صنعت خودرو به نمایش گذاشته شده است. شرکت ماموت خودرو در دور گذشته واردات خودرو، نماینده فروش و خدمات پس از فروش محصولات فولکس واگن بوده است که محصولاتی مانند فولکس واگن پاسات، فولکس واگن تیگوان و فولکس واگن گلف را به بازار عرضه کرده است. 

لازم به ذکر است که فولکس‌واگن ID.4 در بازار چین در دو نسخه ID.4 X و ID.4 Crozz عرضه می‌شود. این دو نسخه تفاوت‌هایی جزئی از لحاظ ظاهری با یکدیگر دارند اما تفاوت اصلی آن‌ها این است که اولی حاصل همکاری فولکس‌‌واگن با گروه SAIC است و نسخه دوم که برای بازار ایران در نظر گرفته شده است، نتیجه جوینت‌ونچر فولکس‌واگن با گروه FAW است. فولکس‌واگن-فاو ID.4 Crozz از مارچ ۲۰۲۱ در چین و در قالب ۵ تریم متفاوت تجهیزاتی و گستره قیمتی ۳۰ هزار و ۷۲۴ دلار تا ۴۳ هزار و ۲۰ دلار عرضه شده است. این مدل سوار بر پلتفرم MEB گروه فولکس‌واگن است و به عنوان یک شاسی‌بلند تمام‌الکتریکی نسبتا کوچک و فشرده فروخته می‌شود.

 

مشخصات ظاهری فولکس واگن ID.4 Crozz

همانطور که از یک فولکس‌واگن انتظار می‌رود، ID.4 Crozz نیز از طراحی ظاهری مدرن و عامه‌پسند بهره می‌برد. خطوط عضلانی بدنه، چراغ‌های LED کشیده و رینگ‌های اسپرت، حس قدرتمندی و پویایی را به این خودرو القا می‌کنند. در نمای جلویی، شاهد جلوپنجره‌ای بسته هستیم که نشان‌دهنده ماهیت برقی ID.4 Crozz است. در نمای جانبی، رینگ‌های ۱۷ یا ۲۰ اینچی و خط سقف خمیده، ظاهری متناسب و زیبا به این شاسی‌بلند برقی داده‌اند. در نمای عقب نیز، چراغ‌های LED و دیفیوزر، چهره عامه‌پسند و مدرنی برای ID.4 Crozz رقم زده‌اند. فضای داخلی ID.4 Crozz جادار و راحت است و به خوبی می‌تواند سرنشینان را در خود جای دهد. صندلی‌ها از چرم مصنوعی با کیفیت بالا هستند و تنظیمات برقی متعددی دارند. داشبورد با طرحی مدرن و مینیمالیستی، حس تازگی و تکنولوژی را به کابین القا می‌کند.

 

مشخصات فنی فولکس واگن ID.4 Crozz

فولکس‌واگن ID.4 Crozz، کراس‌اور الکتریکی وارداتی ماموت خودرو با باتری ۵۵/۷ کیلووات ساعتی خود قادر به پیمایش حداکثر ۴۴۲ کیلومتر در شرایط استاندارد است که قدرت خود را از موتور الکتریکی ۱۶۸ اسب بخاری بر روی محور عقب دریافت می‌کند و درصورت استفاده از شارژر سریع، در عرض ۳۵ دقیقه تا ۸۰ درصد شارژ می‌شود. موتور الکتریکی این محصول توانایی تولید ۳۱۰ نیوتن‌متر گشتاور را دارا است که از طریق پلوس به محصول عقب منتقل می‌شود.

قابلیت خودران (ADAS) سطح ۲ با دستیارهایی نظیر حفظ حرکت بین خطوط، ترمز اضطراری با تشخیص برخورد از جلو و کروز کنترل تطبیقی، ۶ ایربگ، نمایشگر ۱۲ اینچی با دستیار صوتی و قابلیت کنترل خودرو از طریق اپلیکیشن، تهویه مطبوع اتوماتیک دو نقطه‌ای، سیستم روشنایی و هشدار بصری اختصاصی ID. Light، سقف پانورامیک با سایبان برقی و رینگ‌های آلومینیومی ۱۹ اینچی از جمله امکانات بارز ایمنی و رفاهی فولکس‌واگن ID.4 Crozz هستند.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه