شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - داج چارجر کینگ دیتونا 2023
پنجمین مدل از پروژه Last Call

 

در حال حاضر 4 هفته از اعلام داج برای پایان بخشیدن به چارجر و چلنجر بنزینی و معرفی نمونه‌های تولید محدود با نام Last Call می‌گذرد. تا به حال مدل‌های معرفی شده بر روی تریم اسکات پک توسعه پیدا کرده بودند اما این مدل کمی متفاوت‌تر از دیگر نمونه‌ها است. در واقع این چارجر با مشخصاتی که دارد، قدرتمندترین چارجر تولید شده توسط کارخانه لقب می‌گیرد.


Charger King Daytona در اصل Charger SRT Hellcat Redeye Widebody است که با 10 اسب‌بخار بیشتر و جذابیت‌های بصری به خریداران خوش‌شانس تحویل می‌شود. پیشرانه 8 سیلندر 6.2 لیتر این خودرو 807 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که مشابه Challenger SRT Super Stock می‌ماند. زیر خودرو از رینگ‌های 20 اینچ Satin Carbon Warp Speed با کلیپر‌های ترمز برمبو نارنجی رنگ استفاده شده و سیستم تعلیق مانند گیربکس 8 سرعته اتوماتیک به صورت استاندارد باقی مانده است.


باقی ارتقا‌ها به صورت بصری و در جهت زیبایی خودرو هستند؛ به طور مثال رنگ نارنجی انحصاری این مدل با نام GO Mango جلوه‌ای بسیار جذاب و گیرا به این مدل بخشیده که همراه با بج‌های ساتن کروم و تزئینات مشکی رنگ سقف، کاپوت و نیمه صندوق عقب همراه با لوگو کینگ دیتونا از دیگر مدل‌های چارجر تمیز داده می‌شود.


داخل خودرو نیز مانند ترکیب رنگ بیرون از چرم مشکی همراه با دوخت نارنجی استفاده شده است. نشان کینگ دیتونا بر روی پشتی صندلی‌ها دوخته شده و پلاک آن نیز همراه با عدد تولیدی بر روی داشبورد قرار گرفته تا همچنان راه شناسایی برای این مدل وجود داشته باشد. مانند تمام چلنجر‌ها و چارجر‌های تولید محدود معرفی شده، یک پلاک نیز زیر کاپوت خودرو نصب است.


این مدل با توجه به توان بیشتر و خاص بودن نسبت به دیگر نمونه‌ها، دیگر 1000 دستگاه از آن تولید نمی‌شود و تنها 300 دستگاه به تولید خواهد رسید. اگر برایتان سوال پیش آمده که نام این مدل از کجا نشات گرفته شده، باید بدانید در دهه 60 و 70 میلادی شخصی با نام ویلیام رابینسون (با لقب بیگ ویلی) وجود داشته که در مسابقات درگ آن زمان قهرمانی متعددی را با چارجر 69 نارنجی رنگ خود که نام کینگ دیتونا را یدک می‌کشد به دست آورده بود و این ادای احترامی به آن است.

 

نظر دهید


در همین زمینه