شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان سانی
عرضه توسط شرکت جهان نوین آریا

شرکت جهان نوین آریا در دور قبلی واردات خودرو متولی فروش و خدمات پس از فروش محصولات نیسان در ایران بود و در آن زمان دو کراس‌اوور نیسان جوک و نیسان ایکس‌تریل را به بازار عرضه کرد که با استقبال خوب مشتریان روبه‌رو شد اما در دور جدید واردات چند مدعی برای برند نیسان وجود دارد که یکی از آن‌ها همان شرکت جهان نوین آریا است. آن‌طور که شنیده شده در حال حاضر شرکت نامی خودرو، شرکت معین خودرو اروند، شرکت بهمن موتور، شرکت جهان نوین آریا و شرکت پارس خودرو مدعی عرضه محصولات نیسان در ایران هستند.

 

به تازگی سدان نیسان سانی وارد سامانه فروش خودروهای وارداتی شده و کاتالوگ آن به طور رسمی منتشر شده است که عرضه کننده این محصول در سامانه شرکت جهان نوین آریا است. نیسان سانی سدان کامپکت سگمنت C است که از سال 1995 در حال عرضه بوده و نسخه‌ای که شرکت جهان نوین آریا قصد عرضه آن به بازار ایران را دارد نسل سوم این سدان محسوب شده که با کد N17 شناسایی می‌شود.

 

نیسان سانی برای اولین بار در نمایشگاه خودرو گوانگژو 2010 معرفی شده و از سال 2011 به بازار عرضه شد، این محصول نیسان در کشورهای مختلفی همچون چین، تایلند، فیلیپین، برزیل و مصر به تولید رسید که در اکثر کشورها در فواصل سال‌های 2016 تا 2021 تولید آن متوقف شد همچنین این محصول با نام رنو اسکالا در بازه سال‌های 2012 تا 2017 به بازار هند عرضه شد.

 

در حال حاضر این محصول تنها در کشور مصر در حال تولید و عرضه است و در سایت رسمی نیسان در مصر نیز فروش آن ادامه دارد. نسخه‌ای که شرکت جهان نوین آریا برای بازار ایران در نظر گرفته است نسبت به نمونه رونمایی شده یک فیس‌لیفت پشت سرگذاشته و فیس‌لیفت نیسان سانی به بازار عرضه شده است.

 

نیسان سانی سدان کاملا اقتصادی است که در بخش قوای محرکه و سطح تجهیزات رفاهی و ایمنی عملکرد چندان خوب و دلنشینی ندارد. این محصول نیسان در بخش قوای محرکه به پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتری تنفس طبیعی با توانایی 108 اسب‌بخار قدرت و 134 نیوتن‌متر گشتاور مجهز است. نیسان سانی عرضه شده از سوی شرکت جهان نوین آریا به جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک مجهز بوده که توان پیشرانه را به محور جلو منتقل می‌کند.

 

همانطور که گفته شد این سدان سگمنت C اقتصادی دارای طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین دو محور به ترتیب 4425، 1695، 1500 و 2600 میلی‌متر است. بر اساس کاتالوگ منتشر شده نیسان سانی با این پیشرانه مصرف سوخت میانگین 6.7 لیتر در هر 100 کیلومتر داشته و قابلیت دستیابی به حداکثر سرعت 170 کیلومتر بر ساعت را نیز داشته و دارای فرمان کمکی برقی و مخزن سوخت 40 لیتری است.

 

نیسان سانی در بحث تجهیزات ایمنی و رفاهی کیسه ایمنی هوا راننده و سرنشین جلو، ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم الکترونیکی توزیع نیروی ترمز (EBD)، سامانه کنترل پایداری (ESP)، ترمزهای دیسکی خنک‌شونده جلو، ترمز کاسه‌ای در محور عقب، سیستم چند رسانه‌ای به همراه نمایشگر لمسی و دو بلندگو همراه با درگاه USB و بلوتوث، دوربین دنده عقب، سنسور پارک عقب، تنظیم دستی صندلی راننده و سرنشین جلو، سیستم تهویه مطبوع با تنظیم دستی، سامانه ترمز کمکی (BA) را دارا است.

 

همانطور که می‌بینیم دو بلندگو قید شده برای سیستم صوتی نیسان سانی امری بسیار عجیب و دور از انتظار است. تجهیزات ایمنی و رفاهی این خودرو که مشاهده می‌شود بسیار ضعیف بوده و بسیاری از تجهیزات رفاهی ایمنی و مورد نیاز که در بسیاری از خودروها انتظار می‌رود در این نیسان دیده نمی‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه