شبکه‌های اجتماعی

لادا وستا جدید به صورت رسمی معرفی شد
اتومبیل فارسی - لادا وستا 2022

چهره‌ای جسورتر برای سدان محبوب روسی


لادا روز گذشته تولید انبوه نسخه به روزرسانی شده لادا وستا را در کارخانه آیژفسک (Izhevsk) آغاز کرد. اولین خودرو از سری به روزرسانی شده خانواده وستا که از خط تولید این کارخانه خارج شد، یک وستا SW کراس طلایی با بالاترین سطح امکانات قابل سفارش برای آن بود. با این حال، آفتوواز تا کنون تنها تصاویر بیرونی نسخه جدید وستا را منتشر کرده و انتشار تصاویر کابین این خودرو و جزییات امکانات تیپ‌های مختلف آن را به زمانی دیگر موکول کرده است.


این به روزرسانی برای لادا وستا، پس از گذشت 6 و نیم سال از تولید آن انجام شده است. نسخه سدان لادا وستا نخستین بار در سپتامبر 2015 وارد چرخه تولید شد. حالا با گذشت این مدت، تغییراتی که لادا برای وستا در نظر گرفته، بسیار جزیی است. فرم X هم در خطوط اصلی نمای کناری و هم در نمای جلوی خودرو حفظ شده است. اگرچه کلیات بدنه در لادا وستا جدید تغییر نکرده است، اما در صندوق تمام نسخه‌ها تغییر کرده و با خط‌هایی جدید همراه شده است. سپرهای جلو و عقب این خودرو نیز دستخوش تغییر شده و در نمای عقب تمام نسخه‌ها می‌توان دو خروجی اگزوز تزیینی را مشاهده کرد.


در نمای جلو، چراغ‌های جدید با طرحی جدید برای جلوپنجره همراه شده و استفاده بیشتر از خطوط مورب در این اجزا موجب شده لادا وستا جدید چهره‌ای تهاجمی‌تر از قبل داشته باشد. چرا‌غ‌های عقب نیز نسبت به قبل تغییر داشته و علاوه بر باریک‌تر شدن، چهره‌ای خشن‌تر به خود گرفته است. لادا برای نسخه SW کراس، جلوپنجره‌ای متمایز از نسخه سدان طراحی کرده و و نشان لادا بزرگ‌تر از قبل در آن خودنمایی می‌کند. از دیگز تغییرات لادا وستا جدید می‌توان به طراحی جدید رینگ‌ها اشاره کرد. همچنین در بخش امکانات ایمنی، نسخه جدید وستا به سنسور پارک در جلو و عقب مجهز شده و سیستم مانیتورنیگ نقاط کور نیز برای آن در نظر گرفته شده است.


این تمام اطلاعاتی است به صورت رسمی از سوی لادا در خصوص وستا جدید منتشر شده است. با این این حال با توجه به تصاویر جاسوسی منتشر شده در شهریور ماه، می‌دانیم که نمای داخلی وستا نیز با تغییراتی همراه بوده است و در مجهز‌ترین نسخه، به یک نمایشگر بزرگ‌تر مجهز شده که عملکردی پیشرفته دارد. لادا وستا، نخستین محصول این کارخانه است که به صفحع کیلومتر دیجیتالی مجهز شده است و بر اساس اطلاعاتی که منتشر شده، پنل سیستم تهویه مطبوع آن شامل سه کلید دورانی و نمایشگر تنظیمات، از رنو آرکانا و داستر کری‌اوور شده است.


طبق اطلاعات منتشر شده در خصوص پیشرانه‌های وستا، تغییر زیر کاپوت این خودرو رخ نداده است، دست کم در آغاز فروش نشخه جدید. وستا جدید کماکان به همان موتورهایVAZ با حجم 1.6 لیتر و توان 106 اسب بخار و 1.8 لیتری با توان 122 اسب بخار و جعبه دنده دستی همراه است. همچنین یک نسخه گازسوز این خودرو با موتور 1.6 لیتری (106 اسب بخار در حالت بنزین و 96 اسب بخار در حالت گاز سوز) و یک موتور 1.6 لیتری دیگر که متعلق به رنو است و 113 اسب بخار قدرت دارد با جعبه دنده CVT برای این خودرو قابل انتخاب است. اما نسخه کراس وستا، به یک سیستم الکترونیکی برای انتخاب حالت رانندگی بین اسپرت و آفرود در مرکز کنسول مجهز شده است. همانند وستا اسپرت، این مدل تنها با پیشرانه 1.8 لیتری با توان 145 اسب بخار قابل سفارش است است که از نسخه قبلی به یادگار مانده است.


لادا وستا جدید از بهار وارد مرحله فروش خواهد شد، بنابراین آفتوواز به زودی جزییات بیشتری در مورد این خودرو منتشر خواهد کرد. نسخه کنونی لادا وستا کراس 863 هزار روبل قیمت دارد.

نظر دهید


در همین زمینه