شبکه‌های اجتماعی

نسل دوم هاوال H6 به روز رسانی شد
اتومبیل فارسی - نسخه جدید نسل دوم هاوال H6

با وجود عرضه نسل سوم پرفروش‌ترین کراس‌اوور چین

 

یکی از عجایب صنعت خودروی چین این است که برخی از خودروسازان این کشور، با وجود معرفی نسل تازه محصولات خود، همچنان نسل قبلی را روی خط تولید نگه می‌دارند. از آن اتفاق‌هایی که خودروسازان ایرانی نیز علاقه زیادی به آن دارند. البته تاز زمانی که تقاضای قابل قبولی برای محصولات قدیمی‌ همچنان وجود دارد، چرا این اتفاق نیفتد؟


حالا هاوال H6 در یک شرایط استثنایی قرار گرفته و سه نسل از آن در حال تولید است و هیچ پیشوند یا پسوندی برای تفکیک این سه نسل از یکدیگر در نظر گرفته نشده است. جدیدترین نسل از این خودرو در سال 2020 معرفی شد، نسل دوم آن سال 2017 و نسل نخست آن در سال 2011 وارد بازار شد. خودرویی که برای چند سال پیاپی و هر ماه با اختلاف قابل‌توجهی پرفروش‌ترین کراس‌اوور بازار چین است. آن هم در شرایطی که تنوع بی نظیری از خودروهای مطرح در این بازار پیش روی مشتری‌ها قرار دارد.


از ابتدای معرفی تا کنون، فروش هاوال H6 از سه میلیون دستگاه عبور کرده است و اکنون گریت وال نسخه به روز رسانی شده از نسل دوم هاوال H6 را معرفی کرده است.

 

     بخوانید -> نسل سوم هاوال H6 معرفی شد + عکس


این کراس‌اوور 4.6 متری چندان هم قدیمی نیست. تنها چهار سال از معرفی آن برای نخستین بار می‌گذرد و حالا هاوال بر اساس برنامه تغییراتی که در ذهن داشته را روی آن پیاده کرده است، اما این تغییرات چندان هم کوچک و سطحی نیست. از مهم‌ترین تغییرات هاوال H6 نسل دوم به روز رسانی شده، شکل شیشه‌های کناری آن است که کمی بزرگ‌تر از قبل شده و فرمی دینامیک‌تر نسبت به قبل گرفته است. در پنجم هاوال H6 نیز به کلی تغییر کرده است. چراغ‌های متصل به هم روی آن نشسته و جای پلاک از روی سپر به این بخش انتقال یافته است.


هاوال H6 نسل دوم جدید در نمای جلو با مجموعه سپر و جلوپنجره جدید همراه شده است. نسخه پایه آن دارای جلوپنجره‌ای با شبکه‌های افقی است در حالی که نسخه گران آن دارای جلوپنجره‌ای با کروم‌کاری ماتریسی است. یک نسخه GT نیز برای هاوال H6 جدید در نظر گرفته شده که قطعه‌های تزیینی بیرونی آن به جای کروم سیاه رنگ است و در آن از قطعه‌هایی با رنگ متضاد استفاده شده است.


داشبورد هاوال H6 ویژگی‌هایی مانند تمایل به سمت راننده را حفظ کرده است، اما باید گفت ساختار آن به طور محسوسی تغییر کرده است. نمایشگر 12.3 اینچی سیستم چندرسانه‌ای آن بالای دریچه‌های کولر تعبیه شده و به صورت خودکار آپدیت می‌شود، یک اهرم جوی استیکی جدید برای کنترل جعبه‌دنده طراحی شده و کلید استارت موتور به مرکز داشبورد انتقال یافته است. نسخه‌های گران‌تر از یک نمایشگر 12 اینچی برای نمایش مجازی به جای نشانگرها استفاده می‌کند. یکی از آپشن‌های جدید هاوال H6‌ جدید کروز کنترل تطبیقی با حفظ لاین است.


این مدرن شدن هاوال H6‌ تاثیری روی تغییر پیشرانه آن نداشته است و همان موتور 1.5 لیتری بنزینی توربوشارژ 4 سیلندر برای آن در نظر گرفته شده است. با این حال هاوال توان خروجی این پیشرانه را از 150 اسب بخار و 210 نیوتن‌متر، در نسخه مدرن به 169 اسب بخار و 285 نیوتن‌متر گشتاور ارتقا داده است. قوی‌ترین نسخه‌ها نیز به یک موتور 2 لیتری با توان 218 اسب بخار و 385 نیوتن‌متر گشتاور مجهز شده است. تمام نسخه‌ها نیز به یک جعبه دنده 7 سرعت دو کلاچ که نیرو را به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد، مجهز شده‌اند.


نسخه به روز رسانی شده نسل دوم هاوال H6‌ در بازار چین با قیمت 15000 تا 20000 دلار عرضه خواهد شد. در کمال تعجب، نسل سوم آن نیز اختلاف قیمت زیادی با این نمونه ندارد و با قیمت 18000 تا 24000 عرضه می‌شود. در هر حال تنها تعداد محدودی از نسل نخست هاوال H6 توسط عظیم خودرو وارد بازار ایران شد و با وجود این که بهمن موتور قصد داشت نسل دوم آن را در ایران مونتاژ کند، هیچ‌گاه این اتفاق رخ نداد و اکنون نیز هیچ برنامه‌ای برای عرضه این خودرو در بازار ایران وجود ندارد.

 

نظر دهید


در همین زمینه