شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید هاوال H6 معرفی شد + عکس
Automobile Farsi - 2020 Haval H6

تغییرات گسترده برای پرفروش ترین کراس‌اوور چین

نسل نخست هاوال H6 در تعداد محدودی توسط دیار خودرو و عظیم خودرو وارد ایران شد، نسل دوم آن نیز قرار بود توسط بهمن موتور در ایران مونتاژ شود که با تحریم‌های جدید ایران پشت درهای بسته ماند. با این حال هاوال H6 در بازارهای جهانی پر قدرت به کار خود ادامه می‌دهد و شب گذشته شاهد انتشار عکس‌هایی از نسل سوم این کراس‌اوور پرفروش بودیم.

 

ابعاد و طراحی هاوال H6 2020

هاوال H6 در 83 ماه گذشته به صورت پیاپی پرفروش‌ترین شاسی بلند بازار خودروی چین بوده است. ماندن در این جایگاه در صورتی رخ داده که مطرح‌ترین برندها در تمام سطوح قیمتی در بازار چین حضور دارند. نسل دوم هاوال H6 در سال 2017 در حالی معرفی شد که نسبت به نسل قبلی خود طول کم تری داشت، این در حالی است که هاوال سومین نسل آن را با اندازه‌ای بزر‌گ‌تر معرفی کرده است. سومین هاوال H6 با اندازه 1730×1886×4653 میلی‌متر 53 میلی‌متر در طول، 26 میلی‌متر در عرض و 10 میلی‌متر در ارتفاع بزرگ‌تر از نسل قبل خود است. فاصله بین دو محور آن با افزایش 58 میلی متری به 2738 میلی‌متر رسیده است.

نسل سوم هاوال H6 در زمینه طراحی به نوعی به دنبال ریشه‌های طراحی خود در نسل اول رفته است. خلاف نسل دوم، شیشه‌های لچکی هاوال H6 جدید مانند نسل بزرگ طراحی شده‌اند، همچنین فرم کوپه سقف نیز در این نسل کنار گذاشته شده است. با این حال شنیده‌های تایید نشده حکایت از این دارد که هاوال برای علاقه‌مندان کراس‌اوورهای کوپه مانند نیز نسخه‌ای از این مدل را در نظر گرفته که با نام H6x یا H6c شناخته خواهد شد.

 

ویژگی‌های فنی نسل سوم هاوال H6
هنوز تصویری از نمای کابین هاوال H6 2020 منتشر نشده است، همچنین اطلاعات فنی کمی نیز درباره آن منتشر شده است. چیزی که در مورد نسل سوم هاوال H6 مشخص است، این است که بر پایه پلتفرم مدولار B30 گریت وال طراحی شده که سبک و مستحکم است. همچنین امکان عرضه نسخه‌های هیبرید و تمام الکتریکی برای آن وجود دارد.
پیشرانه 1.5 لیتری GIDT با توان 169 اسب‌بخار و 285 نیوتن متر گشتاور برای این خودرو است که به عنوان پیشرانه پایه برای هاوال H6 عرضه می‌شود. این موتور با یک جعبه دنده دو کلاچه 7 سرعته همراه خواهد شد.
با این حال در آینده یک موتور 2 لیتری توربوشارژ قدرتمند نیز به فهرست انتخاب‌ها برای قوای محرکه هاوال H6 جدید اضافه خواهد شد. این موتور نیز از خانواده GIDT است و توان تولید 225 اسب‌بخار را دارد. نسخه قدرتمندتر هاوال H6 جدید با سیستم تمام چرخ محرک و جعبه دنده اتوماتیک عرضه خواهد شد. گمانه‌زنی‌ها حاکی از این است که هاوال با نسل جدید H6 وارد بازار اروپا خواهد شد.
هاوال H6 2020 با امکانات رفاهی زیادی عرضه می‌شود که برخی از آن‌ها شامل چراغ‌های LED، هشدار نقاط کور، کروز کنترا تطبیق پذیر، صندلی‌های مجهز به سیستم تهویه و ماساژور، کابین چرمی، سانروف پانوراما، شارژر القایی موبایل و دستیار پارک خودرو می‌شود.
فروش هاوال H6 2020 از ماه آینده در چین آغاز می‌شود و ظاهرا به صورت موازی در کنار نسل قبلی تولید خواهد شد.

نظر دهید


در همین زمینه