شبکه‌های اجتماعی

نسخه فیس‌لیفت جگوار XE معرفی شد

ژنو میزبان یک سدان بریتانیایی

    جگوار XE اتومبیل سدان جالب توجه‌ای است. طراحی مناسبی دارد و رانندگی با آن نیز از کیفیت خوبی برخوردار است. اگر چه مانند رقبای آلمانی خود یعنی ب‌ام‌و سری 3 و مرسدس‌بنز C کلاس فروش بسیار بالایی ندارد، اما هم‌چنان گزینه‌‌ای نیست که  بتوان بی‌اعتنا از آن گذشت. این شرکت بریتانیایی با انتشار تصاویری به طور رسمی از معرفی نسخه فیس‌لیفت XE در نمایشگاه اتومبیل ژنو خبر داده است.
    این نسخه‌ به‌روزرسانی شده از جگوار XE در نمای بیرونی خود تغییرات ملایمی را تجربه کرده است. جگوار برای توسعه فیس‌لیفت XE محصول دیگر خود یعنی F-Type را پیش روی خود قرار داده است. چراغ‌های جلو و عقب LED این اتومبیل نازک‌تر از قبل طراحی شده‌اند. از طرفی سپر جلوی این اتومبیل نیز مورد بازنگری قرار گرفته که در کنار چراغ‌های جدید آن اندکی باعث تغییر چهره این اتومبیل از محصولی اسپرت و ماجراجو به نمونه‌ای با هیجان و جذابیت کم‌تر شده است.
    اتاق جگوار XE در این فیس‌لیفت بیش‌ از هر بخش دیگری دست‌خوش به‌روزرسانی شده و به نظر می‌رسد چشم امید جگوار نیز برای تقویت فروش این اتومبیل بیش از همه به همین قسمت از تغییرات XE دوخته شده است. جگوار در مورد فضای داخل این اتومبیل اعلام کرده که به طور گسترده از پوشش‌های نرم و پرمیوم استفاده کرده و همچنین طراحی جدید  و حتی فضای بهینه‌تری برای آن تعبیه کرده است.
جوی‌استیک چرخشی قدیمی XE حذف شده و جای خود را به دسته دنده‌ای مشابه آن‌چه در F-Type شاهد آن هستیم داده است. فرمان جدید و یک جفت نمایش‌گر لمسی با رزولوشن بالا که در جگوار XE جدید به چشم می‌خورد از جگوار I-Pace قرض گرفته شده است.
    جگوار XE مدل 2020 از یک پیشرانه 2.0 لیتری با دو سطح قدرت 247 و 296 اسب بخار و یک پیشرانه دیزل با 187 اسب بخار در بخش پیشرانه‌های قابل انتخابش سود می‌برد که همه آن‌ها در کنار یک جعبه‌دنده اتوماتیک قرار می‌گیرند. سامانه انتقال قدرت این اتومبیل نیز در دو نوع تمام‌چرخ محرک و یا دیفرانسیل عقب عرضه می‌شود که اگر به دنبال سریع‌ترین زمان شتاب صفر تا صد جگوار XE جدید هستید باید به سراغ مدل تمام‌چرخ‌ محرک آن با پیشرانه 296 اسب بخاری بروید که قادر است تنها در 5.7 ثانیه این شتاب‌گیری را به انجام برساند. شروع قیمت جگوار XE 2020 از حدود 34,000 پوند اعلام شده است.

نظر دهید


در همین زمینه