شبکه‌های اجتماعی

مشتریان نسل جدید تویوتا لندکروزر باید تا 4 سال در نوبت تحویل باشند!
اتومبیل فارسی - تویوتا لندکروزر سری 300

کمبود قطعه و تراشه الکترونیکی خط تولید تویوتا را تعطیل کرد

 

 

به نظر می‌رسد که اخبار بد برای خریداران تویوتا لندکروزر سری 300 تمامی ندارد و تویوتا با چالش‌های جدی برای تولید و عرضه این محصول رو به رو خواهد بود. تازه‌ترین گزارش‌های متتشر شده از سوی رسانه‌های ژاپنی حاکی از آن است که زمان انتظار برای تحویل نسل جدید تویوتا لندکروزر ممکن است به 4 سال بکشد!

 

اخیرا تویوتا تایید کرده است که کمبود قطعات به ویژه تراشه‌های الکترونیکی تولید جهانی این غول ژاپنی را در ماه سپتامبر 40 درصد کاهش داده است. در این بین بیش‌ترین تاثیر روی لندکروزر سری 300 نمود پیدا کرده زیرا خط تولید این شاسی‌بلند آفرودی یک ماه کامل تعطیل شده است.

 

 

      بخوانید >  نسل جدید تویوتا لندکروزر با مدل 2022 معرفی شد

 

 

به گفته برخی از نمایندگی‌های تویوتا در ژاپن، اوضاع از آنچه به نظر می‌رسد بسیار بدتر بوده و تخمین زده شده است که مشتریان لندکروزر جدید تا 4 سال در صف نوبت دریافت خودروی خود باشند! این مساله یک فاجعه تمام عیار برای تویوتا است و می‌تواند فروش این محصول را که پس از سال‌ها نسل عوض کرده است به شدت تحت تاثیر قرار دهد.

گزارش دیگری حاکی از آن است که در حال حاضر تویوتا لندکروزر جدید را 400 درصد بیش‌تر ظرفیت خط تولید خود پیش فروش کرده است. تویوتا حدود 20 هزار سفارش خرید لندکروزر جدید را به ثبت رسانده که این تعداد تنها 5 هزار دستگاه تحویل داده شده است.

 

تویوتا در بیانیه‌ای اعلام کرده است که تاخیرهای یاد شده مشخص نیست تا چه زمانی ادامه خواهد داشت زیرا کمبود قطعات از ماه گذشته میلادی خط تولید لندکروزر را به تعطیلی کشانده است. با این حال، تعداد محدودی تویوتا لندکروزر سری 300 از اوایل ماه اکتبر شوروم‌های این خودروساز در بازارهای هدف قرار خواهند گرفت تا مشتریان بتوانند از نزدیک یا جزئیات خودرو آشنا شده و تجربه رانندگی کوتاهی نیز با آن داشته باشند.

 

این امیدواری وجود دارد که تا پیش از پایان سال 2021 میلادی، مشکلات کمبود قطعه کمی مرتفع شده و تحویل سری جدید لندکروزر 300 به مشتریان آغاز شود.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه