شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - نیسان قشقایی
رخ جدید نیسان قشقایی

 نیسان اخیرا نسخه فیس‌لیفت شده‌ی نسل سوم قشقایی را در اروپا رونمایی کرد، اما نسل دوم این خودرو همچنان با نام قشقایی کلاسیک در چین عرضه می‌شود. این شاسی‌بلند جمع و جور قدیمی که تا سال ۲۰۲۲ در آمریکا با نام روگ اسپرت به فروش می‌رسید، قرار است فیس‌لیفت مخصوص به خود را در بازار چین دریافت کند و عملاً عمر خود را طولانی‌تر کند. 

 

مشخصات ظاهری نیسان نسخه فیس‌لیفت قشقایی

قشقایی کلاسیک توسط دانگ فنگ موتورز و به‌عنوان بخشی از سرمایه‌گذاری مشترک آن با نیسان در چین تولید می‌شود. عکس‌ها و مشخصات نسخه‌ی به‌روز شده‌ آن اخیرا در وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین منتشر شده که نشان‌دهنده‌ی معرفی احتمالی آن در اواخر سال ۲۰۲۴ است. مدل فیس‌لیفت دارای جلو پنجره‌ی کاملا بازطراحی شده‌ای است که از زبان طراحی جدید نیسان، مشابه با روگ جدید و آریا برقی، بهره می‌برد. چراغ‌های جدید LED که به طور یکپارچه در جلوپنجره‌ V ادغام شده‌اند، ظاهری کاملا متفاوت به این شاسی‌بلند داده است.

با این حال ظاهر درب موتور، قسمت جانبی، سقف و قسمت عقب تا حد زیادی از قشقایی قدیمی حفظ شده است. تنها موارد استثنا آلیاژ جدید رینگ‌ها، طراحی جدید چراغ‌های LED عقب و نشان گلوری روی در صندوق عقب هستند. طبق مدارک موجود، نیسان قشقایی کلاسیک گلوری ادیشن ۴۴۰۱ تا ۴۴۰۷ میلی‌متر طول دارد که با نسل قبلی خود بکسان است. اگرچه هنوز عکس‌های داخل کابین خودرو منتشر نشده است، اما نشانه‌ها حاکی از آن است که داشبورد با ادغام فناوری‌های جدید به‌روزرسانی‌های جزئی داشته است.

 

AutomobileFa Nissan qashqai facelift 3 14030427

 

مشخصات فنی نیسان نسخه فیس‌لیفت قشقایی

انتظار می‌رود این شاسی‌بلند بازطراحی شده همچنان به موتور چهار سیلندر ۲ لیتری خود با قدرت ۱۳۸ اسب بخار و گشتاور ۲۰۰ نیوتن‌متر مجهز باشد. نیروی موتور صرفا از طریق گیربکس CVT ایکس‌ترونیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

نسل دوم نیسان قشقایی در ابتدا در سال ۲۰۱۳ معرفی شد و در سال ۲۰۱۶ فیس‌لیفت جزئی دریافت کرد. همچنین تا سال ۲۰۲۲ با نام روگ اسپورت در آمریکا به بازار عرضه شد.

در چین، نیسان قشقایی کلاسیک در کنار نسل سوم قشقایی که هنوز فیس‌لیفت اروپایی را دریافت نکرده است، موجود است. نسل دوم نیسان قشقایی اخیرا توسط نامی خودرو وارد بازار ایران شده است.

 

AutomobileFa Nissan qashqai facelift 2 14030427

نظر دهید


در همین زمینه