شبکه‌های اجتماعی

داستان «لوگوی ستاره سه پر» مرسدس بنز
اتومبیل فارسی - لوگوی مرسدس بنز

ستاره سه پر مرسدس بنز 100 ساله شد

 

 

5 نوامبر 1921 شرکت دایملر برای اولین بار لوگوی ستاره سه پر مه در یک دایره قرار گرفته است را به طور رسمی ثبت اختراع کرد که تا به امروز نیز مرسدس بنز با همین شناخته می‌شود. ستاره سه پر با حلقه‌ای در دور آن که 100 سالگی خود را جشن گرفته است.


برای اولین بار این لوگو در بالای دماغه خودرو و رادیاتور نصب شد و پس از آن در سایر قسمت‌های خودروهای سواری و وسایل نقلیه تجاری این شرکت نیز استفاده شد. تاریخچه چگونگی ایجاد چنین برندی به سال‌ها قبل برمی‌گردد.


استفاده از ستاره سه پر در وسایل نقلیه به سال 1909 برمی‌گردد زمانی که پس از گوتلیب دایملر در سال 1900 فرزندان او به یاد آوردند که چگونه بنیانگذار دایملر سال‌ها قبل از کی ستاره سه پر در کارت پوستال‌های خود استفاده می‌کرد. آن‌ها این ایده را که ستاره سه پر ناشی از دیدگاه پدرشان از قدرتنمایی در زمین، دریا و در آسمان را منعکس می‌کند، دوست داشتند.  اینگونه شد که در 24 ژوئن 1909، دایملر برای ثبت برند ستاره سه پر اما بدون حلقه درخواست داد و آن را ثبت کرد.

 

AutomobileFa Mercedes Benz Logo History

 


در آگوست 1909 مرسدس بنز و Cie که هنوز رقیب اصلی دایملر بودند، برای ثبت لوگو خود که شامل حروف بنز که با تاجی از گل احاطه شده بود، اقدام کردند. تاج گل جایگزینی برای چرخ دنده بود و هدف از آن موفقیت‌های بنز در مسابقات ورزشی اتومبیلرانی بود. بعدها در سال 1924 که دو شرکت با یکدیگر ادغام شدند، برندها نیز با یکدیگر ترکیب شده تا ستاره سه پر با حلقه دور آن شکل بگیرد. در نهایت این دو شرکت که به صورت اتفاقی در یک سال و در سال 1886 میلادی تاسیس شده بودند؛ با هم متحد شدند.


ستاره سه پر تنها لوگویی نبود که دایملر به ثبت رسانده بود بلکه این شرکت در سال 1921 ستاره 4 پر را نیز ثبت کرده اما تا سال 1989 از آن استفاده نکرد. در سال 1989 که بخش هوا فضای دایملر کرایسلر شکل گرفت، از لوگو دوم یاد شده خود برای آن استفاده کرد.

 

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه