شبکه‌های اجتماعی

بدنه دو رنگ و موتور 12 سیلندر برای هیولای مرسدس
Automobile Farsi - Mercedes-Maybach S 680 4matic edition 100

می‌باخ 100 سالگی‌اش را با S کلاس ادیشن 100 جشن می‌گیرد

 


مرسدس پس از مدل‌های 57 و 62 که در دایملر کرایسلر ساخته شدند و نتوانستند به طور کامل با اتومبیل‌های رولزرویس و بنتلی رقابت کنند، از برند میباخ دست برنداشت و آن را کنار نگذاشت. در سال 2014 بود که ستاره سه پر آلمانی تصمیم گرفت با استفاده از کلاس S میباخ را احیا کند، تمرکز آن‌ها برای این برند تمرکز بر طول بیش‌تر نسبت به کلاس S بود و در کنار آن پروژه‌هایی مانند G650 Landaulet یا S650 کابریو مجلل را اجرا کرد.


شکوه S کلاس در حال حاضر در شاسی‌بلند میباخ GLS نیز تبلور پیدا کرده درست مثل سدان برقی EQS که در شاسی‌بلندی به همین نام در سال 2023 با نشان می‌باخ تولید خواهد شد.


در همین حال دایملر صدمین سالگرد تاسیس میباخ را جشن می‌گیرد، اگرچه از نظر فنی 100 سال از اولین اتومبیل تولید شده میباخ می‌گذرد، اما در واقع نام می‌باخ از کمپانی Luftfahrzeug-Motorenbau GmbH که تاریخچه آن به سال 1909 که سه سال بعد به Maybach-Motorenbau GmbH تغییر یافت، گرفته شده است.


به جز مدل‌های با شکوه پولمن، میباخ کلاس S نسخه 100، پیچیده‌ترین سواری لوکس تولید شده تا به امروز در آلمان است. این اتومبیل از پیشرانه V12 استفاده می‌کند و 621 اسب‌بخار قدرت داشته و برای اولین بار، یک مرسدس میباخ از سیستم تمام چرخ محرک بهره‌ می‌برد. این سدان عجیب و جذاب لباس دو رنگی به تن کرده که از ترکیب نقره‌ای Cirrus و آبی Nautical ساخته شده است.


برای متمایز کردن میباخ نسخه 100 با نسخه استاندارد کلاس S، روی رینگ‌های خاکستری و براق این سدان لوکس به طور سفارشی Edition 100 به معنی نسخه 100 را حک کرده‌اند. همچنین برای نشان دادن این تفاوت از نشان ویژه‌ای روی ستون‌ C خودرو نیز این نشان دیده می‌شود. درون کابین این جواهر می‌باخ نیز از روکش چرمی منحصر به فرد استفاده شده که دارای ترکیب رنگ سفید کریستالی با نقره‌ای خاکستری مرواریدی است.

 

با توجه به پولی که برای این اتومبیل پرداخت می‌شود، صاحب مرسدس میباخ 100، از هر ویژگی لوکسی بهره‌مند بوده و از جمله آن می‌توان به عایق صدای درجه یک و سیستم صوتی 4 بعدی Burmester اشاره کرد. صندلی‌های این می‌باخ لوکس از سیستم گرم کننده و ماساژور نیز برخودار است و در داخل نیز چند باری به نشان سالگرد صدمین سال تولید میباخ اشاره شده است.

تولید می‌باخ نسخه 100 تنها محدود به 100 دستگاه برای سراسر جهان بوده و برخی از آن‌ها سال آینده به صورت اختصاصی در ایالات متحده آمریکا عرضه می‌شود.


هرچند هنوز جزئیات قیمتی این اتومبیل دقیق منتشر نشده است، اما با توجه به پیشرانه V12 این اتومبیل که با می‌باخ S680 مشترک است می‌توان پیش بینی کرد که قیمت آن بیشتر 217323 یورویی است که در آلمان برای نسخه معمولی پرداخت می‌کنید.

 

نظر دهید


در همین زمینه