شبکه‌های اجتماعی

فروش پایین دنده دستی‌های تویوتا در آمریکا
روتیتر

خودرو‌های مجهز به جعبه دنده دستی، همچنان بخش مهمی از سرنوشت صنعت خودروسازی را تشکیل می‌دهند. خودروهایی همچون موستانگ شلبی GT500، نسل بعدی ب¬ام¬و M4 و حتی سوپرکار ۱۲ سیلندری که گوردون موری، طراح مک لارن F1، در حال کار روی آن است. در واقع تعداد افرادی که خودروهای جدید با گیربکس دستی را خریداری می‌کنند آن قدرها هم زیاد نیست.
تویوتا یکی از خودروسازانی است که هنوز هم اتومبیل‌های سه پداله با جعبه دنده دستی را در سبد محصولاتش دارد. اگر بخواهیم دقیق تر بگوییم، کرولا در نسخه‌های سدان و هاچ بک، تاکوما، یاریس سدان و GT86 محصولاتی از تویوتا با جعبه دنده دستی‌اند که هنوز هم در بازار وجود دارند. اما این هرگز به این معنا نیست که خریداران زیادی به سراغ آن‌ها می‌آیند!
در رویداد مطبوعاتی اخیر که برای نسل جدید سوپرا برگزار شد، پس از آن که جف پرز (Jeff Perez)، سوپرا را اتومبیلی اسپرت و جوان پسند خواند، رسانه‌ها کنجکاو شدند که بدانند به طور دقیق، چند درصد از خودرو‌های اسپرت جدید شرکت تویوتا در بازار ایالات متحده و سایر بازارها را مدل‌های مجهز به جعبه‌دنده دستی تشکیل می‌دهند؟ سخنگوی تویوتا، نانسی هابل (Nancy Hubbell)، به سرعت واکنش نشان داد و ایمیلی را به نمایش گذاشت که در آن، از میان انواع مدل‌های متنوع موجود در سبد فروش خودروسازان، به کاهش شدید تعداد خریداران خودرو‌های دارای جعبه دنده دستی اشاره می‌کرد. آمار‌ها هرگز امیدوار کننده نبوده‌اند!
از میان تمام اتومبیل‌های دنده‌ دستی فروخته شده با برند تویوتا، کوپه اسپرت GT86، بیش‌ترین تقاضا را به خود اختصاص داده است. چیزی در حدود 33 درصد! به زبان ساده‌تر، دو سوم از خودرو‌های اسپرت جدید، با جعبه دنده اتوماتیک ۶ سرعته به فروش می‌رسند. هر چند که با توجه به قابلیت‌های حرکتی خوب GT86 با جعبه دنده دستی، این آمار کمی عجیب به نظر می‌رسد. حال اگر این آمار و ارقام به نظرتان کم می‌آید، آماده باشید که بیشتر غافلگیر شوید! تنها ۱ درصد از مشتریان جدید تویوتا کرولا، جعبه دنده دستی را انتخاب می‌کنند! همین عدد برای مدل‌های دنده‌ای یاریس و تاکوما، چیزی در حدود ۵٪ است.

نظر دهید


در همین زمینه