شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بوگاتی شیرون پروفیله
در حراجی سادبیز فرانسه

 

شیرون نه تنها یک موفقیت بلکه گاو شیرده بوگاتی است. این خودروساز فرانسوی تمام 500 دستگاه شیرون برنامه ریزی شده را از پیش فروخته و طبق آمار تنها 100 خودرو دیگر برای تکمیل و تحویل به مالکین باقی مانده که به احتمال زیاد تا آخر سال جاری تکمیل می‌شود.


در حراجی سادبیز فرانسه (مقر اصلی rm sotheby's در کنادا است)، تنها بوگاتی شیرون پروفیله به قیمت 8.700.000 یورو یا 9.535.200 دلار و 428.416.536.000 تومان فروخته شد. میت ریماک، مدیرعامل ریماک-بوگاتی در این خصوص گفت: «پروفیله در حال حاضر رکورد گران‌ترین خودرو جدید فروخته شده در حراجی را در اختیار دارد.»


بوگاتی پروفیله دقیقا شکاف بین شیرون معمولی با شیرون پوراسپرت را پُر می‌کند. کار توسعه این خودرو در سال 2020 آغاز شد و بوگاتی در میانه راه از سری سازی آن پشیمان شد اما پروژه خود را به پایان رساند. از این رو این تنها نمونه تولید شده از این سری به حساب می‌آید.


همان پیشرانه نام آشنا W16 با چهار توربو که 1476 اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند بر روی این خودرو قرار گرفته تا شتاب 2.3 ثانیه و بیشینه سرعت 380 کیلومتر بر ساعت پابرجا بماند. تنها تفاوت فنی این خودرو، فنر‌های سفت‌تر و زاویه کمبر منفی بیشتر نسبت به پوراسپرت است.


از نظر ظاهری، بوگاتی شیرون پروفیله به لطف ورودی‌های هوا بزرگتر، اسپلیتر جلویی بازطراحی شده که باعث داون‌فورس بیشتر بر روی محور جلو می‌شود، دیزاین متفاوت رینگ‌ها، جلوپنجره نعل اسبی بزرگتر و رنگ بدنه Bleu Royal Carbon از دیگر نمونه‌ها تمیز داده خواهد شد.


این خودرو به اندازه La Voiture Noire خاص خواهد بود.

 

نظر دهید