شبکه‌های اجتماعی

بی‌وای‌دی تامین کننده باتری خودروی الکتریکی تویوتا
Automobile Farsi - Toyota SUEV

سوزوکی و تویوتا در هند کراس‌اوور الکتریکی تولید می‌کنند

 

 

در دسامبر 2021، تویوتا طیف گسترده‌ای از خودروهای الکتریکی را معرفی کرد و اکنون روزبه‌روز اطلاعات جدیدی از تلاش تویوتا برای تولید این خودروهای الکتریکی به گوش می‌رسد. رسانه‌های هندی از پروژه مشترک تویوتا و ماروتی سوزوکی پرده برداشته‌اند که شامل توسعه و تولید کراس‌اوور الکتریکی کامپکت برای بازار جهانی است. هنوز هیچ تصویری از این اتومبیل مشترک منتشر نشده اما بسیاری گمانه‌زنی‌ها نشان از شاسی‌بلند مفهومی است که پیش از تویوتا معرفی کرد، می‌دهد.

 

این خودروی الکتریکی با کد YY8 به طور تقریبی دارای 4.3 میلی‌متر طول داشته و 2.7 متر نیز فاصله بین دو محور آن است. این بر اساس نسخه ساده شده پلت‌فرم ماژولار e-TNGA تویوتا ساخته خواهد شد و مسئولیت طراحی آن نیز بر عهده شرکت سرمایه‌گذاری مشترک هندی یعنی ماروتی سوزوکی است. از نکات قابل توجه در طراحی و ساخت این اتومبیل تامین کننده باتری‌های کششی این اتومبیل از است که از سوی بی‌وای‌دی یک خودروساز دیگر تامین می‌شود. بی‌وای‌دی در حال حاضر با تویوتا روی خودروهای الکتریکی آینده برای بازار چین همکاری می‌کند.

 

برای این کراس‌اوور جدید تویوتا؛ بی‌وای‌دی باتری‌های لیتیوم آهن فسفات سری Blade را در نظر گرفته است. این دست از باتری‌ها ارزان‌تر از لیتیوم یوت بوده و در برابر اتصال کوتاه و آتش مقاوم‌تر هستند. همچنین این دو شرکت در حال بررسی برای تولید باتری‌های این اتومبیل در هند هستند.

 

طبق اطلاعات اولیه که رسانه‌های هندی منتشر کرده‌اند، این کراس‌اوور مشترک تا پایان 2024 بلافاصله با برندهای سوزوکی و تویوتا عرضه خواهد شد. علاوه بر برندهای متفاوت انتظار می‌رود این اتومبیل‌ها از نظر نوع دیفرانسیل که جلو چرخ محرک یا چهار چرخ محرک یا ظرفیت قدرت این اتومبیل در نسخه‌های 140 و 170 اسب‌بخاری نیز متفاوت باشند.

 

AutomobileFa Toyota and Lexus BEV Concepts 39

 

کراس‌اوور آینده مشترک سوزوکی و تویوتا در کارخانه ماروتی در هند تولید شده و حجم تولید برنامه‌ریزی شده برای آن 125 هزار دستگاه در سال بوده که بیش از نیمی از آن برای صادرات به اروپا و آسیا در نظر گرفته شده است.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه