شبکه‌های اجتماعی

نام شرکت حاصل از ادغام پژو سیتروئن و فیات کرایسلر اعلام شد
اتومبیل فارسی- استلانتیس (شرکت حاصل از ادغام دو گروه پژو سیتروئن و فیات کرایسلر)

تکمیل فرآیند ادغام در سه ماهه اول 2021

خبر ادغام گروه خودروسازی (PSA) و فیات کرایسلر (FCA) بالاخره به‌طور رسمی در سال گذشته میلادی منتشر شد. دو خودروساز برای شراکتی با نسبت مالکیت 50-50 به توافق رسیدند که سبب شکل‌گیری چهارمین گروه خودروسازی بزرگ جهان خواهد شد. آمار سالانه‌ فروش گروه خودروسازی جدید به ۸.۷ میلیون دستگاه خواهد رسید که در مقایسه با آمار فروش ۱۰ میلیونی تویوتا و ۱۱ میلیونی اتحاد رنو نیسان میتسوبیشی رقم قابل توجهی است. لازم به ذکر است که فرآیند ادغام این دو گروه خودروسازی در سه ‌ماهه اول سال ۲۰۲۱ تكمیل می‌شود.

 

در جدیدترین اخبار منتشر شده، گروه فیات کرایسلر و پژو سیتروئن در راستای تکمیل فرایند ادغام، از انتخاب نام استلانتیس برای گروه خودروسازی مشترک خود رونمایی کردند. به گفته‌ مدیران این دو گروه، نام شرکت جدید Stellantis خواهد بود که این نام از کلمه‌ لاتین stello به‌ معنی «درخشش با ستاره‌ها» گرفته شده است.

فیات کرایسلر و پژو سیتروئن گفتند كه جستجوی نام جدید اندكی پس از اعلام ادغام آغاز شد و این نام تنها برای توصیف نام تجاری شرکت استفاده خواهد شد. بنابراین قرار نیست تا خودروهای این دو گروه پس از ادغام با برند استلانتیس عرضه شود.

 

طبق توافق حاصل شده ادغام PSA و FCA سبب تعطیلی هیچ‌یک از کارخانه‌های دو خودروساز نخواهد شد و هیئت مدیره‌ای متشکل از پنج نماینده از PSA و پنج نماینده از FCA سکان هدایت را بر عهده خواهند داشت. کارلوس تاوارس برای پنج سال مدیریت این مجموعه را بر عهده دارد.

 

 

نظر دهید


در همین زمینه