شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد موستانگ
از جمله مدل ۴درب و یک نسخه هایبریدی

خط تولید فورد موستانگ که در حال حاضر شامل نسخه‌های کوپه، کانورتیبل و کراس‌اوور الکتریکی Mach-E می‌شود، ممکن است به زودی شاهد اضافه شدن نسخه‌های متنوع دیگری از جمله سدان اسپرت ۴درب باشد. جیم فرلی، مدیرعامل فورد به این موضوع اشاره کرده است.

موفقیت جهانی موستانگ ۲درب که در حال حاضر پرفروش‌ترین کوپه در جهان است، باعث شده تا فورد خانواده موستانگ را گسترش دهد و همچنین، به بررسی نسخه‌های بیشتر متمرکز بر عملکرد این خودرو بپردازد.

در زمینه پیشرانه‌ها، این شرکت قصد دارد تولید پیشرانه V8 و جعبه‌دنده دستی را تا زمانی که ممکن است حفظ کند. علاوه بر این، آن‌ها آماده پذیرش آینده هایبریدی برای خانواده موستانگ هستند. با این حال، مدیر عامل شرکت احتمال ساخت یک موستانگ تمام الکتریکی به غیر از نسخه Mach-E موجود را رد کرده است.


آرزوها و اهداف مدیرعامل برای موستانگ

شایعات پیرامون موستانگ ۴درب زمانی اوج گرفت که در سال ۲۰۲۲ یک طرح اولیه رسمی منتشر شد. این اسکچ الهام‌بخش هنرمند دیجیتال، شوگر چاو شد که رندرهایی واقعی از مدل ساخت. در حالی که رندر رسمی نشان داد که فورد حداقل در زمان توسعه موستانگ نسل هفتم به بدنه بلندتر فکر کرده است، تا امروز هیچ تأیید رسمی ارائه نشده بود.

AutomobileFa Ford Mustang 4Door Variant Render 1

از رندرینگ‌های شوگر چاو

 

جیم فرلی، مدیرعامل فورد در مصاحبه‌‌ای با اتوکار، آمادگی خود را برای ایده موستانگ ۴درب ابراز کرد. البته مشروط بر اینکه این نسخه باید بتواند عملکرد و شخصیت موستانگ اصلی را حفظ کند. به طور خاص، مدیر عامل فورد اظهار داشت:

«ما هرگز موستانگی نخواهیم ساخت که موستانگ نباشد. برای مثال، هرگز جایی برای یک شاسی‌بلند دو ردیفی کوچک با نشان موستانگ نخواهد بود. اما آیا می‌توانیم اشکال بدنه دیگری از موستانگ را بررسی کنیم: مثل نسخه ۴درب یا مدل مشابه دیگری؟ من معتقدم که می‌توانیم، به شرطی که این مدل‌ها تمام عملکرد و شخصیت موستانگ اصلی را داشته باشند.»

AutomobileFa Ford Mustang 4Door Variant Render 2



یک موستانگ ۴درب می‌تواند وارد رقابت با دوج چارجر شود، که به صورت کوپه و سدان در نسخه‌های الکتریکی و درون‌سوز عرضه می‌شود. علاوه بر این، مدل احتمالی می‌تواند به عنوان یک گزینه جایگزین برای کوپه‌های ۴درب مانند ب‌ام‌و سری۴ گرن‌کوپه و آئودی A5 اسپرت‌بک ارائه شود، یا حتی سعی کند بخشی از فروش سدان‌های اسپرت سنتی را به خود جذب کند.


نسخه های جدید اسپرت از موستانگ کوپه در راه است

قبل از معرفی یک بدنه جدید به خط تولید موستانگ، فرلی به گسترش خط با نسخه‌های بیشتر متمرکز بر عملکرد از کوپه ۲درب اعتقاد دارد، با الهام از رویکرد پورشه با ۹۱۱. با این حال، فورد قصد دارد مسیر خود را طی کند و یک تفسیر آمریکایی متمایز از «پرفورمنس» ارائه دهد که با مدل‌های معروف پورشه رقابت کند.

AutomobileFa Ford Mustang 4Door Variant Render 3


مدیرعامل تأکید کرد که موستانگ GTD پرچم‌دار فورد به عنوان «پیش پرداخت» برای نسخه‌های اسپرت آینده از سری عمل می‌کند و علاقه‌مندان را «شگفت‌زده» خواهد کرد. فرلی اشاره کرد که یک رویکرد اقتصادی برای بهبود عملکرد با تمرکز بر کاهش وزن در دست بررسی است. فورد همچنین یک نسخه جدید با پیام محوری «لذت رانندگی» دیگر برای خط تولید موستانگ در سال ۲۰۲۵ را تبلیغ کرده، اگرچه جزئیات خاصی از آن فاش نشده است.

جیم فرلی همچنین شایعات پیرامون یک موستانگ رپتور بالقوه را کم‌اهمیت دانست و گفت: «برخی فکر می‌کنند ما می‌توانیم موستانگ را با رانندگی خارج از جاده ترکیب کنیم - به آن چه پورشه با ۹۱۱ داکار انجام داده و آنچه لامبورگینی انجام داده (هوراکان استراتو) نگاه کنید. اما من در مورد آن مطمئن نیستم.»


موستانگ Mach-E تنها نسخه تمام الکتریکی خواهد بود

موستانگ آخرین خودرو عضلانی با پیشرانه V8 محسوب می‌شود که همچنان در بازار موجود است و فرلی می‌خواهد تا زمانی که «خدا و سیاست‌مداران اجازه می‌دهند» آن را حفظ کند. فورد در این زمینه نسبت به خودروسازان کوچک‌تر دست برتر را دارد و از خط تولید محصولات الکتریکی خود برای تعادل بین محصولات آلاینده و بدون آلایندگی و همچنین، حفظ تولید پیشرانه V8 استفاده می‌کند.

AutomobileFa Ford Mustang Mach E Sketch


علاوه بر پیشرانه سنتی V8 و جعبه‌دنده دستی، فورد همچنین به پیشرانه هایبریدی برای موستانگ فکر می‌کند. فرلی در این باره می‌گوید: «ما در حال انجام آزمایشات مختلف بوده‌ایم و واقعا معتقدیم که پیشرانه‌های نیمه‌الکتریکی برای رانندگان عملکردمحور، فعالیت مناسبی دارند.» با وجود آمادگی برای الکتریکی شدن، فرلی به شدت مخالف ایده پیشرانه تمام‌الکتریکی برای موستانگ است، حتی با وجود اینکه فورد در حال حاضر کراس‌اوور الکتریکی موستانگ Mach-E را ارائه می‌دهد.

فرلی به طور خاص درباره ایده موستانگ الکتریکی صحبت کرد و گفت: «یک چیزی که می‌توانم قول بدهم این است که ما هرگز یک موستانگ تمام‌الکتریکی نخواهیم ساخت. من به کاربران دیگر خودروهای قدرتمند تمام‌الکتریکی مانند فرمول E نگاه می‌کنم و حتی شرکت‌هایی مانند ریماک و فکر نمی‌کنم که پیشرانه تمام‌الکتریکی برای موستانگ مناسب باشد. البته این ایده شاید برای دیگر محصولات فورد عالی باشد، به موفقیت جهانی مدل ترانزیت نگاه کنید اما نه برای موستانگ.»

البته منظور فرلی احتمالا فقط نسخه‌های کوپه و کانورتیبل موستانگ است. با این توضیحات، باید یک موضوع را قطعی دانست: نسخه Mach-E تنها موستانگ تمام‌الکتریکی باقی خواهد ماند. البته که فارغ از این نسخه،‌ موستانگ همچنان ماجراجویی هیجان‌انگیزی پیش روی خود دارد و کار فورد با محبوب‌ترین و افسانه‌ای‌ترین محصولش هنوز به اتمام نرسیده است.

نظر دهید


در همین زمینه