شبکه‌های اجتماعی

پایان تولید محصولات دیفرانسیل عقب AMG

توبیاس موئرز اعلام کرد

رئیس مرسدس‌ AMG توبیاس موئرز در گفتگو با وب‌سایت اتوکار اعلام کرد که این شرکت به دنبال حذف اتومبیل‌های دیفرانسیل عقب (تک محور محرک عقب) و جایگزین کردن آن با نمونه‌های تمام‌چرخ محرک است. رئیس بخش پرفورمنس مرسدس‌بنز در این مصاحبه گفت تقاضا برای اتومبیل‌های دیفرانسیل عقب رو به کاهش است.

        موئرز با بیان اینکه: "مشتریان این پاسخ را به ما داده‌اند و بیش‌تر آن‌ها به دنبال مدل‌های تمام‌چرخ محرک هستند." ادامه داد: "در گذشته زمانی که ما نسخه دیفرانسیل عقب AMG کلاس E را با امکان سفارش نمونه تمام‌چرخ محرک عرضه می‌کردیم بیش از 90 درصد مشتریان نمونه دو دیفرانسیل را از ما می‌خواستند. در E63 جدید هنگامی که اتومبیل را در حالت دریفت قرار می‌گیرد تبدیل به یک اتومبیل دیفرانسیل عقب واقعی می‌شود، در حالی که شما یک اتومبیل دو دیفرانسیل نیز دارید." سامانه انتقال قدرت جدید تمام‌چرخ محرک AMG در حالت دریفت می‌تواند تا 100 درصد قدرت تولیدی پیشرانه را تنها به محور عقب منتقل کند که این فناوری می‌تواند در آینده در سایر محصولات AMG قرار بگیرد.
        حتی پرچم‌دار این برند یعنی AMG GT نیز این سیستم تمام‌چرخ محرک را دریافت خواهد کرد. "هنگامی که از مشتریان در مورد AMG GT می‌پرسیم آن‌ها به دنبال نسخه تمام‌چرخ محرک هستند. با توجه به رقیب‌های ما این موضوع در بحث کارآیی نکته‌ای منفی محسوب می‌شود. به عنوان مثال مشتریان ما در مونیخ همیشه به دنبال اتومبیل‌های دو دیفرانسیل هستند. فکر می‌کنم که به خاطر ایمنی و پایداری است."
        خبر منتقل شدن همه محصولات AMG به سامانه جدید تمام‌چرخ محرک چندان غافل‌گیر کننده نیست چرا که تقریبا همه مدل‌های این شرکت آپشن دو دیفرنسیل را به مشتریان ارائه می‌کنند. مدل‌های C63، C63 S، SL63، SL65، S65 و AMG GT تنها مرسدس‌بنزهای AMG دیفرانسیل عقب باقی مانده هستند. موئرز در این مصاحبه تایید کرد که S65 Final Edition (نسخه نهایی) پایان دهنده استفاده از پیشرانه V12 در محصولات AMG خواهد بود. "ما همچنان برای پیشرانه‌های V12 پاسخ‌گو هستیم و شاید مدل‌های می‌باخ در نسل بعدی S کلاس از این پیشرانه‌ها سود ببرد اما ما در شاخه AMG دیگر از آن‌ها استفاده نخواهیم کرد. یک پیشرانه V12 پرقدرت رقابتی باید یک نمونه جدید باشد که اکنون امکان توسعه آن وجود ندارد." موئرز همچنین اعلام کرد که پیشرانه 4.0 لیتری تویین‌توربو هشت سیلندر به کمک یک الکتروموتور که روی محور عقب تعبیه خواهد شد به سامانه‌ای هیبرید تبدیل شده و انتظار می‌رود سال آینده روی AMG GT چهار در کوپه ارائه شود.
        با پایان یافتن تولید S65 و ورود SL به نسلی جدید، C63 و AMG GT آخرین محصولات این شاخه مرسدس‌ خواهند بود که از سامانه محور محرک عقب سود خواهند برد. از آن جا که مرسدس‌بنز به دنبال بازطراحی کلاس C است به احتمال زیاد C63 نیز به کلوپ تمام‌چرخ محرک‌های این شرکت خواهد پیوست. موئرز همچنین در این گفتگو عنوان کرد که نسل بعدی کلاس SL روی پلتفرم فعلی AMG GT توسعه خواهد یافت .

نظر دهید


در همین زمینه