شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - فورد موستانگ دارک هورس
بعد از غیبت چهار ساله


هفتمین نسل از خودروی افسانه‌ای آمریکایی یعنی فورد موستانگ Dark Horse قرار است دوباره در بازار چین عرضه شود. این مدل که در سال ۲۰۲۰ به دلیل محدودیت‌ها و قوانین جدید مربوط به آلایندگی خودروها از حضور در چین منع شده بود، در نیمه اول سال آینده برای مشتریان چینی در دسترس خواهد بود.

موستانگ اولین بار در سال ۲۰۱۵ و با نسل ششم خود وارد بازار چین شد و دو گزینه ۲.۳ لیتری و ۵ لیتری برای پیشرانه آن وجود داشت. فورد در سال ۲۰۱۹، قیمت نسخه ۵ لیتری را به ۷۹ هزار دلار کاهش داد و آن را به یکی از محبوب‌ترین و رقابتی‌ترین خودروها در سگمنت خود تبدیل کرد. فورد در سایر بازارها، موستانگ را در سه نسخه اکوبوست، جی‌تی و دارک هورس به فروش می‌رساند. دارک هورس که قوی‌ترین نسخه محسوب می‌شود،‌ مجهز به یک پیشرانه ۵ لیتری V8 است.

 



جلوپنجره ذوزنقه‌ای خشن و جذاب موستانگ دارک هورس به لوگوی افسانه‌ای این خودرو منقش شده است. اگرچه گفته شده که نسخه مخصوص چین ممکن است تفاوت‌هایی جزئی داشته باشد، اما انتظار می‌رود که ظاهر و طراحی کلی خودرو با سایر نسخه‌های دارک هورس یکی باشد. این نسخه از چرخ‌های ۱۹ اینچی و کالیپرهای ۴ و ۶ پیستونی برمبو در عقب و جلو استفاده می‌کند.

موستانگ دارک هورس مجهز به نسل چهارم پیشرانه ۵ لیتری V8 کایوتی است که توانایی تولید ۳۷۲ کیلووات و گشتاور ۵۶۶ نیوتن‌متر را دارد. این پیشرانه، دارک هورس را بعد از مدل شلبی به پرقدرت‌ترین موستانگ تبدیل می‌کند. این پیشرانه که با جعبه‌دنده ۱۰ سرعت اتوماتیک جفت می‌شود، به تنها ۳.۷ ثانیه زمان نیاز دارد تا سرعت ۰ تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را طی کند.

نظر دهید


در همین زمینه