شبکه‌های اجتماعی

نگاهی به محصولات آتی و برنامه جتور
اتومبیل فارسی - جتور X

 زیرمجموعه جوان چری مستقل می‌شود

 

چری، زیر مجموعه جدید خود با نام جتور را در سال 2018 وارد بازار محلی چین کرد. نامی که معنای آن در زبان چینی «مسیر پیروزی» است. جتور در ایران به واسطه جنجال‌های یک سال گذشته و ادعای عرضه آن توسط چند خودروساز بخش خصوصی شناخته شده است. جنجالی که در نهایت به عرضه یکی از محصولات آن توسط بهمن موتور با نام فیدلیتی فروکش کرد.


جتور در ابتدای کار جوانان و قشر ضعیف جامعه چین را هدف قرار دارد و برنامه آن تولید خودروهای کراس‌اوور و مینی‌ون برای این گروه از مشتریان بود. حالا پس از گذشت سه سال و نیم از آغاز فعالیت این برند، اولین برنامه‌هایی که آینده جتور را به نمایش می‌گذارد، منتشر شده است.


برخلاف ترس‌ها و البته تجربه‌های قبلی چری در زمینه ایجاد زیرشاخه‌های جدید، جتور شکست نخورد. هر چند جتور تنها دو خانواده محصول دارد که شامل سری خودروهای X70 و X90/X95 می‌شود. خودروهایی که هم در نسخه‌های متنوع از نظر ظاهری و امکانات عرضه می‌شوند، هم از نظر اندازه بزرگ محسوب می شوند. با یان حال تقاضا برای خودروهای این زیرشاخه از چری رو به افزایش است. در نیمه نخست سال 2021، جتور حدود 76000 هزار خودرو فروخته است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، 111 درصد رشد را نشان می‌دهد.


بر اساس تخمین‌های جتور، بیش از 60 درصد از مشتری‌های این شرکت کم‌تر از 35 سال سن دارند. بنابراین این شرکت استراتژی توسعه خودرو برای جوانان را حفظ می‌کند. افزون بر این، جتور به دنبال این هدف است که فرهنگ سفر با خودرو را توسعه دهد. از این رو، فهرستی از تجهیزات سفر که به صورت ویژه برای برند جتور طراحی شده شامل جعبه‌های روی سقف، محل خواب، چادر و ... به زودی برای مشتری‌های جتور در دسترس قرار می‌گیرد.


جتور قصد دارد امسال به برندی مستقل به نام جتور موتور تبدیل شود، که اگرچه سهام آن به طور کامل متعلق به چری است، اما شخصیتی مستقل برای آن تعریف می‌شود و الگوی اصلی طراحی محصولات آتی آن جتور X خواهد بود، خودرویی که به زودی سری جدیدی از محصولات این شرکت با نام جتور X60 بر پایه آن شکل خواهد گرفت. می‌توان مهم‌ترین ویژگی ظاهری آن را چراغ‌های دو تکه جلو دانست.


برنامه جتور برای سه سال آینده این است که سبد محصولی متشکلر چهرا کراس‌اوور (شامل مدل‌های موجود)، سه SUV، یک پیکاپ و یک مینی‌ون را شکل دهد. تمام این مدل‌ها دارای یک نسخه هیبریدی خواهند بود که به پیشرانه DHT مجهز خواهد شد که اکنون در محصولات برند چری مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین امکان استفاده از سیستم سطح 3 خودران در این خودروها فراهم است. جتور قصد دارد در بلند مدت به فروش 1 میلیون دستگاه در سال دست یابد. این برنامه که بسیار دور از دسترس به نظر می‌رسد، تنها برای بازار داخلی چین است و برنامه‌های صادراتی این برند هنوز مشخص نشده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه