شبکه‌های اجتماعی

تسلا مدل S جان دو نفر را گرفت
روتیتر

هفته گذشته یک دستگاه تسلا مدل S در شهر فورت لادردیل (Fort Lauderdale) ایالت فلوریدا در اثر برخورد با دیواره بتنی دچار حریق شد. در این حادثه متاسفانه دو نوجوان جان خود را از دست داده و یک نوجوان نیز راهی بیمارستان شد.
به گفته پلیس آن طو رکه از شواهد پیدا است سرعت غیر مجاز علت اصلی این حادثه بوده است. بر اساس گزارش پلیس محلی، یک دستگاه تسلا مدل S خاکستری رنگ مدل 2014 با انحراف از مسیر حرکت خود به دیواره بتونی برخورد شدیدی داشته و شدت این برخورد به حدی بالا بوده که بلافاصله بعد از برخورد آتش سرتاسر خودرو را فرا گرفته است
اگر چه به نظر نمی‌رسد نکته ابهام برانگیزی در مورد این حادثه تاسف بار وجود داشته باشد، اما با این حال ستاد ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده (NTSB) به آن ورود کرده و تحقیقاتی را درباره علت آتش سوزی این خودرو آغاز کرده است.
در دو ماه اخیر این دومین مدل تسلا است که بعد از برخورد، دچار حریق شده است. بد نیست اشاره کنیم در فروردین گذشته نیز یک دستگاه تسلا مدل X در اتوبان 101 ایالت کالیفرنیا پس از تصادف با حائل بتنی آتش گرفته و راننده خود را به کام مرگ فرستاد.


آقای روبرت سام والت رئیس هیئت مدیره NTSB در بیانیه‌ای گفت:
«ستاد ملی ایمنی حمل و نقل ایالات متحده پیشینه ای طولانی در زمینه بررسی مشکلات مربوط به تکنولوژی های نوظهور در صنعت حمل و نقل دارد. آتش گرفتن باتری های لیتیم یونی در هواپیماهای تجاری و حریق باتری های لیتیم یونی شورولت ولت برخی از مواردی هستند که با همکاری اداره ملی ایمنی ترافیک بزرگراه های آمریکا (NHTSA) مورد تحقیق و بررسی قرار گرفته اند. هدف این تحقیقات، آگاهی از نقش تکنولوژی های جدید در تصادفات رخ داده در صنعت حمل و نقل است.
در حادثه اخیر تسلا مدل S، دو سوال از اهمیت بالایی برخوردار هستند. نخست اینکه در لحظه وقوع این حادثه وظیفه هدایت خودرو بر عهده راننده بوده یا سامانه اتوپایلوت و سوال دوم این که آتش گرفتن باتری‌های تسلا بعد از تصادف آیا به یک امر تکراری تبدیل شده است؟»


ظاهرا پاسخ سوال اول منفی است، زیرا در صورت فعال بودن اتوپایلوت، سرعت خودرو از 56 کیلومتر در ساعت تجاوز نمی‌کند. بنا بر گفته‌های شاهدان محلی سرعت مدل S فراتر از این رقم بوده است. به هر حال باید منتظر ماند و دید که این حادثه مرگبار هم حاشیه‌هایی را برای ایلان ماسک و کمپانی تحت مدیریتش ایجاد خواهد کرد یا خیر.

 

منبع: دیجیاتو

نظر دهید


در همین زمینه