شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - هیوندای آیونیک 6 2023 نسخه ویژه اروپا
تولید محدود 2500 دستگاه

 

هیوندای نسخه‌ای ویژه از آیونیک 6 را با نام فرست ادیشن در کشورهای هلند، بریتانیا، نروژ، فرانسه و آلمان با تولید محدود 2500 دستگاه عرضه می‌کند. این مدل علاوه بر درپوش آینه‌ها و لوگو هیوندای از تزئینات مشکی براق برای قسمت‌های جلو، جانبی و عقب، رینگ‌های 20 اینچ با طرح نامتقارن و روکش مات استفاده می‌کند. هیوندای برای این مدل رنگ‌های Biophilic Blue Pearl, Serenity White Pearl, Nocturne Grey Metallic, Gravity Gold Matte را در نظر گرفته است. کابین نیز دارای تزئینات تیره همراه با روکش سقف مشکی است. صندلی‌ها نیز ترکیبی از چرم و پارچه تارتان خاکستری با طرح چهارخانه هستند که همان طرح بر روی کف‌پایی‌ها نیز دیده می‌شود.


آیونیک 6 فرست ادیشن با سیستم چهارچرخ محرک و بسته باطری بزرگتر 77.4 کیلووات ساعت عرضه خواهد شد. دو موتور الکتریکی که نیروی خود را از این باطری‌ها می‌گیرند، 320 اسب‌بخار قدرت و 605 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کنند. این مدل در تست‌های WLTP با رینگ 20 اینچ توانسته مسافت 519 کیلومتر را با یکبار شارژ به ثبت برساند. آیونیک 6 فرست ادیشن با باطری‌های 77.4، دیفرانسیل عقب و رینگ‌های 18 اینچ می‌تواند 614 کیلومتر پیمایش داشته باشد. اگر رینگ‌های 20 اینچ و دیفرانسیل عقب انتخاب شود میزان پیمایش 545 کیلومتر و اگر رینگ 18 اینچ با سیستم چهارچرخ محرک انتخاب شود بُرد مسافت 583 کیلومتر می‌شود. کمترین بُرد مسافت مربوط به نسخه 18 اینچ دیفرانسیل عقب با باطری 53 کیلووات ساعت است که 429 کیلومتر را به ثبت می‌رساند.


خریداران هیوندای آیونیک 6 فرست ادیشن از اشتراک ویژه یکساله رایگان آیونیتی پریمیوم (Ionity Premium) بهره‌مند خواهند شد. آیونیتی پریمیوم ایستگاه‌های شارژ سریعی هستند که می‌توانند خودروهای الکتریکی را به سرعت شارژ کنند اما در ازای این کار مبلغ بسیار گرانی را طلب می‌کنند.


سفارش گذاری این خودرو 10 صبح روز 9 نوامبر و تحویل این خودرو مابین مارچ و اپریل 2023 خواهد بود. قیمت این خودرو در بریتانیا از 54.995 پوند آغاز می‌شود.

 

نظر دهید


در همین زمینه