شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - بی ام و 3.0
تولد دوباره BMW 3.0 CSL

 

سال 2022 برای طرفداران ب‌ام‌و سال بسیار خوبی بود زیرا M3 Touring که مدتها منظر آن بودند، نسخه تولید محدود M4 CSL و M2 جدید را دریافت کردند و حالا یکی از ماندگارترین خودروهای ب‌ام‌و با استایل جدید به میادین بازگشته است. BMW 3.0 CSL سال 1972 و به هدف شرکت در مسابقات اروپا معرفی شد. برخلاف دیگر مدل‌های BMW که حرف L لانگ بودن بدنه را نشان می‌دهد، این حرف در CSL به سبک‌تر بودن بدنه اشاره دارد.


جلوپنجره کلیوی شکل معروف ب‌ام‌و از روی نمونه کانسپت 3.0 CSL Hommage که سال 2015 معرفی شده بود برداشته شده که در اینجا داخل آن را با مش لوزی پر کرده‌اند. قاب تزئینی این جلوپنجره از نوع آلومینیومی با روکشن ساتن است که دور شیشه‌های جانبی نیز کشیده شده است. دایره‌های روی سپر و همینطور باله‌های سیاه رنگ بالای گلگیر از روی نمونه اصلی برداشته شده‌اند که صد البته کارایی خاص خودشان را دارند.


گرافیک چراغ‌های از M4 CSL و برای ادای احترام به خودروهای مسابقه‌ای مانند تم زرد دارد. نمای جانبی ب‌ام‌و 3.0 CSL به لطف گلگیر‌های پف کرده جلو عقب، رینگ‌های آلیاژی طلایی با طرح Y با سایز 20 / 21 و تایر‌های میشلن با نماد 50 سالگی M، کلیپر‌های ترمز و لوگو ب‌ام‌و بر روی ستون C زیبا و چشم نواز است. نمای عقب به لطف اسپویلر بزرگ با نوشته M Power در کنار اسپویلر سقفی که هر دو مانند نمونه اصلی ساخته شده‌اند، حسی نوستالژیک دارد. رنگ بدنه نیز به طبعیت از مدل 50 سال پیش، Alpine White Uni با گرافیک M است تا نکته‌ای از قلم نیفتد.


پس از موارد ظاهری، مهم‌ترین نکته این مدل قوای محرکه آن است که به گفته باوارایی‌ها، این قدرتمندترین نمونه شش سیلندر تاریخ این شرکت محسوب می‌شود. پیشرانه 6 سیلندر 3 لیتر توئین توربو CSL 553 اسب‌بخار قدرت و 550 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند که توسط گیربکس 6 سرعته دستی توسط دیفرانسیل M به چرخ‌های عقب منتقل می‌شود. نکته جالب توجه اینجاست که گشتاور این مدل نسبت به M4 Competition و M4 CSL 100 نیوتن‌متر کاهش داشته است. در کنار این موارد ب‌ام‌و برای کنترل بهتر خودرو و پایداری آن از ترمز‌های کربن سرامیک استاندارد، سیستم تعلیق تطبیقی M پیست محور همراه با کمک فنر‌های الکترونیکی کنترل شونده استفاده می‌کند.


داخل خودرو صندلی‌های اسپرت فیبرکربن و تزئینات CFRP همراه با دسته دنده سفید رنگ وجود دارد که فضا را کاملا اسپرت نشان می‌دهد. از این خودرو تنها 50 دستگاه با شماره‌های منحصر به فرد در طول سه ماه تولید خواهد شد. بسیاری از قطعات فیبرکربن داخلی با دست ساخته می‌شوند و فرآیند رنگ شدن بدنه نیز زمان زیادی را به خود اختصاص می‌دهد؛ از این رو تولید هر دستگاه از این مدل 10 روز زمان نیاز دارد.

 

 

نظر دهید