شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ساندرو استپ‌وی
جایگزین ساندرو استپ وی 

 داچیا در حال کار بر روی یک خودروی SUV سگمنت B جدید است که قرار است جایگزین ساندرو استپ‌وی شود. این خودرو، کراس‌اوور کوچکی خواهد بود که به دنبال توسعه موفقیت داستر است. انتظار می‌رود این مدل که هنوز نامی برای آن انتخاب نشده است، در سال ۲۰۲۷ برای ورود به بازار آماده شود.

داچیا ساندرو استپ‌وی برای این خودروساز رومانیایی یک موفقیت ویژه در فروش محسوب می‌شود، به گونه‌ای دو سوم از کل فروش ساندرو را به خود اختصاص داده است. با این حال، ساندرو استپ‌وی با وجود ظاهری مشابه کراس‌اوورها، همچنان یک هاچ‌بک قد بلند است که برای رقابت مستقیم با خودروهای SUV ساب‌کامپکت سایر برندها با مشکل مواجه است. این موضوع با جانشین آن که از ظاهر یک SUV واقعی با حفظ اندازه جمع‌و‌جور برخوردار است، تغییر خواهد کرد. نسل سوم داچیا داستر نیز به عنوان یک SUV سگمنت B طبقه‌بندی می شود، اما این واقعیت که نسبت به مدل اولیه خود به طور قابل توجهی بزرگتر شده است، فضایی را برای یک برادر کوچکتر ایجاد می‌کند. این جایگاه را می توان با یک SUV کوچک به طول کمتر از ۴۱۵۰ میلی‌متر پر کرد، در حالی که طول بدنه داستر ۴۳۴۳ میلی‌متر است. داچیا پیش از این عرضه یک SUV بزرگتر به نام Bigster را نیز تأیید کرده که در سال ۲۰۲۵ وارد بازار خواهد شد.

برای جلوگیری از آسیب رساندن ساندرو استپ‌وی به فروش خودروی مشابه خود، داچیا قصد دارد تا جانشین آن را بیشتر متمایز کند. این حرکت استراتژیک به ویژه از آن جهت مهم است که رقبایی مانند سیتروئن C3 و فیات گرند پاندا در حال حاضر ظاهر یک خودروی کراس‌اوور را در سوپرمینی‌های استاندارد خود ادغام می‌کنند. با این حال، گسترش سبد محصولات شاسی‌بلند داچیا به سه مدل، فرصتی طلایی را برای این برند اقتصادی گروه رنو فراهم می‌کند تا نه تنها سهم بازار خود را افزایش دهد، بلکه خریداران ماجراجو را نیز به خود جذب کند.

مدل جدید احتمالاً روی پلتفرم CMF-B گروه رنو سوار خواهد شد که در حال حاضر زیربنای ساندرو استپ‌وی، جاگر، لوگان و داستر است. از نظر پیشرانه، اطلاعات موجود نشان می دهند که داچیای جدید در نسخه های بنزینی، گازسوز، هیبریدی و هیبریدی خفیف در دسترس خواهد بود و از مخزن قطعات گروه رنو نهایت استفاده را می‌برد. این موتورهای نسل جدید می‌توانند بهبودهای قابل توجهی در مصرف سوخت و عملکرد برای داچیا به ارمغان بیاورند.

امکان دارد  داچیا یک نسخه تمام برقی هم برای این مدل در نظر بگیرد که این نسخه مشابه نسخه بدون آلایندگی نسل بعدی ساندرو سوپرمینی است که در سال ۲۰۲۸ عرضه می شود. با این حال، سوال در مورد سیستم چهار چرخ محرک (AWD) همچنان باقی است. آیا داچیا به معدود برندهای ارزان قیمتی که AWD ارائه می‌دهند خواهد پیوست یا اینکه این SUV روند دیفرانسیل جلو (FWD) رقبای خود را دنبال خواهد کرد؟

نظر دهید


در همین زمینه