شبکه‌های اجتماعی

سدان برقی مشترک رنو و جیانگلینگ رونمایی شد
Automobile Farsi - 2021 JMEV Yi

هدف رنو برای گسترش خدمات اشتراک خودرو تا سال 2030

 

رنو بعد از روی کار آمدن رئیس جدید "لوکا دو میو" از استراتژی جدید خود در سطح جهانی پرده برداشت، این شرکت برنامه خود را در سه مرحله تعریف کرده که شامل مرحله احیا به معنای کاهش هزینه‌های ثابت و متغیر تا سال 2023 شده، کاهش سرمایه‌گذاری جدید از 10 درصد سود به 8 درصد و همچنین مرحله سوم یعنی انقلاب در مدل کسب و کار رنو و حرکت به سمت تولید وسایل نقلیه الکتریکی و تکنولوژی‌های جدید است. یکی دیگر از برنامه‌های جدید رنو توسعه راه درآمدی جدید در حوزه اشتراک گذاری خودرو، اجاره آن یا تحویل خودرو به صورت آبونمانی است.

بر اساس این برنامه بلند مدت رنو قصد دارد با همکاری در حوزه توسعه تولیدات مشترک 4 مدل جدید را تولید کند که یکی از آن‌ها سدان جدیدی است که این شرکت قصد دارد با همکاری جیانگلینگ (JMC) تولید و روانه بازار چین کند. لوگوی جدیدی که روی این سدان نصب شده نشان از آن دارد که این اتومبیل یک رنو اصیل نیست، به این دلیل که جیانگلینگ در واقع صرفا فروشنده نیست و در توسعه این محصول نقش ایفا کرده است.
جیانگلینگ (JMC) در واقع بیشتر با خودروهای سنگین تجاری شناخته شده و یکی از شرکای فورد در چین است، این خودروسازی در سبد محصولات خود با برند JMC دو مدل شاسی‌بلند و پیکاپ علاوه بر خودروهای سنگین خود دارد.

توسعه سدانی که جیانگلینگ و رنو قصد تولید آن را دارند و به تازگی رونمایی شده است، در واقع محصول سرمایه‌گذاری مشترک JMEV است که رنو و جیانگلینگ آن را در سال 2015 صرفا برای تولید خودروهای الکتریکی ایجاد کردند. JMEV تاکنون با برندهای مختلفی اتومبیل برقی تولید کرده که یکی از آن EVEasy بوده که یک هاچ‌بک جمع و جور است. Yi سدان جدیدی است که JMEV رونمایی کرده است اولین محصولی است که این شرکت قصد صادرات آن به کشورهای مختلف داشته که هدف اصلی آن ورود به بازار اروپا است.


بر اساس اطلاعات منتشر شده برای بازار داخلی چین، این خودرو با نام جیانگلینگ GSE عرضه شده، اما به اختصار با نام JMEV Yi شناخته خواهد شد. Yi در زبان چینی به معنی آسان است. لوگوی استفاده شده برای این سدان نیز ترکیبی از لوگوی رنو و حرف E انگلیسی است. با این حال این سبک از اسم گذاری مخصوص بازار چین است و به احتمال زیاد در صورت صادرات این خودرو به کشورهای دیگر این سدان برقی لوگو رنو را به همراه خواهد داشت و از نام و اعتبار رنو در بازار استفاده خواهد کرد.


هنوز مشخصات دقیقی از این سدان الکتریکی منتشر نشده، اما تنها اعلام شده JMEV Yi در یک بار شارژ کامل چیزی حدود 400 کیلومتر را طی خواهد کرد. تاریخ عرضه این اتومبیل در بازار چین نیمه دوم سال 2021 بوده و به نظر می‌رسد این اتومبیل در سال 2022 وارد بازار اروپا شود.


بر اساس برنامه جامع بلند مدت شرکت رنو این خودروسازی باید تا سال 2030، 20 درصد از محصولات خود را از طریق اشتراک، اجاره یا به صورت آبونمانی به فروش برساند که این در واقع توسعه این سبک از فروش خودرو است. هرچند در ایران این سبک از فروش خودرو هنوز نوپا و البته با چالش‌های قانونی نیز همراه است، اما به صورت نمونه در شهر مسکو بیش از 30 هزار دستگاه خودرو به این سبک در حال گردش است و تجارت پرسودی برای کارخانه‌های خودروسازی، شرکت‌های تعاونی و اجاره خودرو است. اشتراک گذاری خودرو نوعی از اجاره خودرو است که برخلاف اجاره سنتی خودرو که مالک یک شرکت یا تعاونی است، مالک خودرو یک شخص بوده و شرکت‌های وابسته تنها تسهیل کننده اجاره خودرو بوده و از طریق برای شخص درآمد غیر فعال تولید می‌کنند.

 

نظر دهید


در همین زمینه