شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - چانگان شنلان SL03
بزرگتر و ارزان‌تر از مدل 3

 

چینی‌ها در خصوص تولید خودروهای برقی پیشرفت چشمگیری داشته‌اند و در برخی موارد پیشتاز هستند. اخیرا چانگان زیر برندی با نام شنلان را به ثبت رسانده که وظیفه تولید خودروهای برقی را بر عهده دارد. این خودرو می‌خواهد با تسلا مدل 3 در چین رقابت کند و با توجه به ابعاد بزرگتر و قیمت کمتر آن، چانگان به موفقیت این برند خوش بین است.


شنلان SL03 با همکاری هوآوی و CATL توسعه پیدا کرده و شبیه به یک خودرو لیفت بک با خطوط تیز و برجسته به نظر می‌رسد. شنلان SL03 در دو نوع تمام الکتریک و هایبرید تولید می‌شود که تمرکز اصلی ما بر روی نمونه الکتریکی خواهد بود.


قوای محرکه شنلان SL03 از یک موتور الکتریکی بر روی محور عقب تشکیل می‌شود که 255 اسب‌بخار قدرت و 320 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این موتور نیروی خود را از پک باطری 58.1 کیلووات ساعت می‌گیرد که در استاندارد WLTC، با یکبار شارژ حدود 515 کیلومتر بُرد مسافت خواهد داشت. شنلان SL03 برای رسیدن به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت به 5.9 ثانیه نیاز دارد که کمی زیاد به نظر می‌رسد.

شنلان SL03ادعا می‌کند ضریب درگ این خودرو 0.230dc و مصرف آن 12.3 کیلووات ساعت در هر صد کیلومتر است.

 


27 سنسور با رانندگی خودران سطح 4 به همراه چیپ ست کوالکام SA8155P برای سیستم اطلاعات و سرگرمی که به سمت راننده کج می‌شود نیز از امکانات این خودرو به حساب می‌آیند. قیمت شنلان SL03 اعلام نشده اما گفته می‌شود که از تسلا مدل 3 ارزان‌تر خواهد بود.

 

 

 

نظر دهید


در همین زمینه