شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - ب‌ام‌و i4M
موفقیت الکتریکی‌ها

 

سال 2022 بخش پرفورمنس ب‌ام‌و که آن را با نام M میشناسیم، شمع 50 سالگی خود را فوت کرد. بخش M مونیخی‌ها در این سال 177.257 دستگاه خودرو به فروش رساند که 8.4 درصد نسبت به سال گذشته رشد را تجربه کرد. پرفروش‌ترین بازار این شرکت آمریکا شمالی و سپس بازار داخلی آلمان بود. بریتانیا نیز تواسنت با فروش قابل توجهی از محصولات M به رده سوم برسد.


پر فروش‌ترین محصول این بخش i4 M50 بود که نشان می‌دهد ایده خودرو برقی با عملکرد بالا موفقیت آمیز بوده است. متاسفانه این شرکت از تعداد دقیق نمونه‌های فروخته شده اطلاعاتی را در اختیار رسانه‌ها قرار نداد.


تیمو رش، رئیس بخش فروش و مشتریان BMW M GmbH گفت: «این برای ما یک سیگنال منحصر به فرد است که توانستیم با M وارد دنیای الکتریکی‌ها شویم و در آن به موفقیت برسیم.»


این تنها نمونه الکتریکی M نیست زیرا سال گذشته XM به عنوان اولین خودرو مستقل این شرکت با 635 اسب‌بخار قدرت معرفی شد. BMW iX M60 نیز یکی دیگر از این محصولات است که پیش از آن معرفی و به موفقیت دست پیدا کرده بود. انتظار می‌رود در سال جاری این شرکت از i7 M70 رونمایی کند.


بخش M همچنان بر عملکرد بالا و تهاجمی این برند تاکید دارد و می‌گوید یک سیستم چهارچرخ محرک با چهار موتور الکتریکی در دستور کار قرار دارد. البته باید بدانید که بخش عمده فروش خوب سال گذشته بخش M بر عهده M3، M4، M3 Touring و حتی نسل دوم M2 بوده است.

 

نظر دهید