شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - زیکر ایکس
سومین محصول زیکر

 

پس از اینکه اولین تیزرها از این خودرو منتشر شد، حالا زیکر از سومین محصول خود رونمایی کرد. این خودرو در کلاس کراس‌اوورهای کامپکت الکتریکی و در کنار شوتینگ بریک 001 و مینی‌ون 009 قرار می‌گیرد.


طراحی خارجی زیکر ایکس که از استایل کریپتون زیکر پیروی می‌کند توسط استدیو زیکر در گوتنبرگ انجام شده است. نمای جلو با چراغ‌هایی که مانند دیگر محصولات زیکر جدا و به صورت یک خط LED هستند و سپر بلند همراه با ورودی‌های هوا متعدد که جلو پنجره را حذف کرده عجیب به نظر می‌رسد. نمای جانبی دو خط شکسته دارد و به لطف خط شانه که در اواسط شیشه عقب با یک شکستگی رو به بالا می‌رود و همینطور تزئینات مشکی رنگ جذاب شده و نبود دستگیر‌های فیزیکی، نوید آیرودینامیک بالایی را می‌دهد. نمای عقب زیکر ایکس جایی است که تزئینات مشکی رنگ بیشتر جلوه می‌کند. چراغ‌های در یک قاب مشکی رنگ قرار دارند که در مرکز با نوشته روشن شونده ZEEKER به یکدیگر متصل می‌شوند.


از نظر ابعاد، زیکر ایکس از طول 4450، عرض 1836، ارتفاع 1572 و فاصله بین دو محور 2750 میلی‌متر بهره می‌برد. با این مشخصات این خودرو 180 میلی‌متر کشیده‌تر از اسمارت 1 است اما فاصله بین دو محور یکسانی دارند. هر دو نمونه بر اساس پلتفرم SEA جیلی توسعه پیدا کردند که در آینده ولوو EX30 نیز از آن بهره می‌برد.


این برند مشخصات دقیق زیکر ایکس را اعلام نکرد و تنها اطلاعاتی که در اختیار رسانه‌ها قرار داد، شتاب 0 تا 100 کیلومتر بر ساعت بود که 4 ثانیه اعلام شده است.


عرضه زیکر ایکس در چین به سه ماهه سوم 2023 موکول شده و در آینده نزدیک به اروپا نیز صادر می‌شود. این برند می‌خواهد فروش خود را در سال جاری به 140 هزار دستگاه برساند.

 

نظر دهید