شبکه‌های اجتماعی

خداحافظ Mission E، سلام Taycan

آغاز تولید از 2019

پورشه مدل مفهومی میشن‌ای را دو سال پیش معرفی کرد، اما زمانی که این مدل اسپرت الکتریکی به خطوط تولید وارد شود، پورشه با نامی متفاوت عرضه خواهد شد. پورشه این محصول را «تایکان» می‌نامد که تقریبا به «اسب جوان پر جنب و جوش» ترجمه می‌شود و به پرش اسب معروف، در لوگوی زردرنگ پورشه اشاره دارد. الیور بلوم، رئیس هیئت مدیره پورشه، در اظهار نظر خود توضیح می‌دهد: «اتومبیل اسپرت جدید ما، قوی و قابل‌اعتماد است. این یک وسیل نقلیه مطمئن است که می‌تواند به طور دائمی مسافت‌های طولانی را پوشش دهد و این به واقع، تجسم آزادی است.»
همان طور که پیش از این در گزارش‌ها اعلام شده بود، نخستین خودرو الکتریکی پورشه دارای دو موتور است که به ایجاد سیستمی با توان تولید 600 اسب بخار، منجر می‌شوند. پورشه ادعا می‌کند که شتاب 0 تا 96 کیلومتر بر ساعت این اتومبیل، عددی زیر 3.5 ثانیه است و مسافت قابل حرکت آن با یک بار شارژ، بر مبنای استاندارد‌های جدید وسایل نقلیه در اروپا، 480 کیلومتر تخمین زده می‌شود. انتظار می‌رود که در سال 2019، علاوه بر آغاز فروش نخستین محصول الکتریکی پورشه، تسلا هم جنگنده زمینی جدیدی را به میدان بفرستد که بار دیگر تمام رکورد‌های موجود را جابجا کند.
اگر برای شما نیز سوال است که پورشه نام محصولات خود را بر چه اساسی انتخاب می‌کند، باید بگوییم که این یک سرقت هوشمندانه است! باکستر نام خود را از پیشرانه‌های بوکسر پورشه و فرم رودستر بدنه‌اش گرفته است. در حالی که کیمن نام نوعی خزنده در آمریکای جنوبی است که در دسته کروکودیل‌ها جای می‌گیرد. ماکان از کلمه‌ای اندونزیایی که معادل نام ببر است، گرفته شده است و کاین نیز به معنای سیری و بی‌نیازی است. همچنین پورشه نام پانامرا را  از مسابقات Panamericana long-distance برای این سدان کوپه انتخاب کرد. در نهایت پورشه در محدوده تعداد قطعات یدکی که از فولکس‌واگن برای ساخت مدل اسپرتش قرض می‌گرفت، نام 911 را بر آن نهاد.

نظر دهید


در همین زمینه