شبکه‌های اجتماعی

هنگچی 1، سدان لوکس تمام الکتریکی چینی را بشناسیم
Automobile Farsi - 2021 Evergrande Hengchi1

اورگراند چین به دنبال سهم بازار خودروهای الکتریکی است


خودرویی که در تصویر می‌بینید، هِنگچی H1 است. هِنگچی با نواشتار انگلیسی Hengchi را با هونگ‌چی با نوشتار انگلیسی Hongqi اشتباه نگیرید. هِنگچی خودروسازی نوپا و از زیرمجموعه‌های هلدینگ اورگراند چین است که قصد دارد شش خودروی تمام الکتریکی را روانه بازار کند.
گروه Evergrande چین بدهکارترین توسعه‌دهنده املاک در جهان است که ماه مارس سال 2019 ادعا کرد در سه تا پنج سال آینده به بزرگ‌ترین و قدرتمندترین سازنده خودروهای الکتریکی در جهان تبدیل می‌شود. با گذشت حدود 18 ماه، اکنون این گروه خودروهای الکتریکی خود را در شش سگمنت گوناگون معرفی کرده است.


نخستین محصول این شرکت، هنگچی 1 نام دارد که یک سدان لوکس در سگمنت D است. این سدان بزرگ توسط آندرس وارمینگ، طراح سابق مینی، ب‌ام‌و و بورگوارد طراحی شده است. بر اساس نخستین تصاویری که از هنگچی 1 منتشر شده، در نمای جلو خبری از جلوپنچره‌ خودروهای سنتی نیست و مهم‌ترین ویژگی آن را چراغ‌های LED آن شکل می‌دهد. هنگچی 1 دارای چرخ‌های بسیار بزرگ، دستگیره‌های مخفی در و دوربین‌های رو به عقب به جای آینه‌های کناری است. بر اساس گزارش‌های منتشر شده، تولید هنگچی 1 از سال آینده آغاز می‌شود.

 

AutomobileFa Evergrande Hengchi a


هلدینگ اورگراند، در کنار این سدان کلاس D خود، پنج محصول دیگر را نیز نمایش داده است که با نام‌های 2، 3، 4، 5 و 6 شناخته می‌شوند. هنگچی 2 یک سدان کلاس B لوکس است، در حالی که هنگچی 3 یک SUV بزرگ و لوکس است. هنگچی 4 یک MPV هفت نفره است و مدل‌های 5 و 6 نیز به ترتیب در کلاس کراس اوور جمع و جور و کراس کوچه طراحی شده است.


این تصاویر و اطلاعات به فاصله اندکی پس از این منتشر شد که اورگراند اعلام کرد برای سرمایه‌گذاری و حضور در بازار خودروهای الکتریکی در جهان، سهام خود را در سرزمین مادری واگذار می‌کند. این شرکت قصد دارد 1.556 میلیارد سهم خود را در بازار بورس شانگهای عرضه کند که پیش بینی می‌شود با عرضه این میزان سهم دست‌کم 4.7 میلیارد دلار سرمایه جذب کند.

نظر دهید