شبکه‌های اجتماعی

افزایش تقاضا برای الکتریکی‌ها

از هر 5 نفر، 1 نفر خواهان خودروی الکتریکی است

وسایل نقلیه و خودرو‌های پلاگ‌این، تنها 1 درصد از آمار خودرو‌های فروخته‌شده در ایالات متحده را تشکیل می‌دهند. این سهم زیادی نیست اما به سرعت در حال رشد کردن است. بررسی‌های جدید AAA نشان می‌دهد که درخواست‌ها برای خرید خودرو‌های پاک، با شتاب فزاینده‌ای رو به افزایش هستند. همان طور که آمار منتشر شده از سوی یک مؤسسه بیمه ثابت می‌کند که نزدیک به 20 درصد مشتریان، خودروی بعدی خود را اتومبیلی الکتریکی انتخاب نموده‌اند، در حالی که این عدد در سال 2017 در حدود 15 درصد محاسبه شده بود.

اما اصلا AAA چیست؟ سازمان بین المللی تصویب قوانین حمل و نقل و مسافرت. AAA تمام اقدامات و امکانات لازم برای انجام یک سفر کاری یا تفریحی همچون نقشه‌های آنلاین، برنامه ریزی روزانه، رزرو هتل، انجام امور اداری مربوط به پاسپورت و ... را انجام می‌دهد. AAA با امکان ایجاد یک حساب کاربری برای هر شخص، تمام خدمات خود را به صورت آنلاین به مشتریانش عرضه می‌دارد. کارشناسان AAA معتقدند که هنوز هم دغدغه‌های زیست‌محیطی، بزرگ‌ترین انگیزه برای خرید الکتریکی‌ها محسوب می‌شوند؛ به خصوص در ایالاتی چون کالیفرنیا که این انگیزه در بالاترین سطح خود قرار دارد. 

اما امروزه علاوه بر شعار‌های سبز، ویژگی‌های دیگری نیز وجود دارند که خرید خودرو‌های پاک را بیش از پیش جذاب ساخته‌اند. به عنوان مثال، نسل جدید باتری‌های نصب شده در این خودرو‌ها، مسافت قابل‌پیمایش با آن‌ها را به میزان قابل‌توجهی افزایش داده‌اند. طبق تحقیقات انجام‌شده، همین توان حرکتی، پس از درجه قابل‌اعتماد بودن، مهم‌ترین فاکتور در بازار خرید الکتریکی‌ها به حساب می‌آید. در سال‌های گذشته، کم‌تر گزارشی پیرامون عدم خرید خودروی الکتریکی به دلیل کمبود جایگاه شارژ یا دشواری استفاده از الکتریسیته، به دست سازمان‌های آماری رسیده است. هزینه‌های پایین نگه‌داری و استاندارد‌های ایمنی لحاظ‌شده، از دیگر عوامل متقاعد‌کننده در افزایش تقاضا برای خرید الکتریکی‌ها در سال‌های گذشته بوده‌اند.

فکر خرید یک الکتریکی را در سر دارید؟ تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید!

AAA می‌گوید که هنوز هم برای جا انداختن بیشتر الکتریکی‌ها در بازار، زیرساخت‌های بیشتری لازم است. چه بسا اینکه می‌بینید مردم، تلف شدن وقت خود برای شارژ خودروی الکتریکی را دوست ندارند! جورج برانون، مدیر عامل دپارتمان مهندسی خودرو در AAA می‌گوید: راننده‌های امروزی عادت کرده‌اند که در گوشه‌ای، مخزن سوخت خودرو را به سرعت پر کرده و به مسیر خود ادامه دهند. اما شارژ شدن کامل یک اتومبیل الکتریکی گاه ساعت‌ها طول می‌کشد. با بهبود سیستم‌های به کار رفته در الکتریکی‌ها، می‌توان احتمال در راه ماندن صاحبان این خودرو‌ها را به صفر رساند و به محض پیشرفت تکنولوژی، زمان لازم برای شارژ پلاگ‌این‌ها را تا حد پمپ بنزین‌ها پایین آورد.

سوخت‌های فسیلی رو به مرگ تدریجی می‌روند و آینده بشریت، خواه ناخواه با سوخت پاک گره خورده است. مسئله آلودگی هوای کلان شهر‌ها، امروزه به معضلی جدی تبدیل شده است که دائما حیات انسان‌ها را تهدید می‌کند. با این اوصاف، خودرو‌های الکتریکی گامی مثبت در جهت بازپس‌گیری محیط زیست فراموش‌شده ما به شمار می‌روند که با توجه به وضعیت خطرناک هوای تهران و سایر شهر‌ها، امید است که این مهم توسط مسئولین کشورمان نیز جدی گرفته شود.

نظر دهید


در همین زمینه