شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - مرسدس EQG
قول مرسدس برای متعهد ماندن به کلاس جی


مرسدس EQG یا جی‌کلاس الکتریکی در حال نزدیک شدن به معرفی رسمی و مراحل تولید است. مرسدس تصاویر جدیدی از این شاسی‌بلند الکتریکی منتشر کرده و نوید این را هم داده که «به زودی» شاهد عرضه آن خواهیم بود.

اگرچه مرسدس همچنان از انتشار جزییات بیشتر خودداری می‌کند، آن‌ها این نسخه را «یک آف‌رود حقیقی» و «بهترینِ تمام دنیاها» توصیف می‌کنند. مرسدس گفته است که این خودرو یک «کلاس جی واقعی» است که «پختگی و فناوری‌های پیشرفته الکتریکی» را با هم ترکیب می‌کند.

پیش‌نمایشی از این مدل را در مدل مفهومی EQG دیده بودیم. البته که می‌توان شباهت‌های بسیاری بین این دو نسخه پیدا کرد اما با نگاهی دقیق‌تر به این نتیجه خواهید رسید که این، یک کلاس‌جی ممعمولی نیست. شاید واضح‌ترین تفاوت، محل نگه‌داری تایر ذخیره باشد که اکنون شکلی مربع‌مانند دارد. برخی تغییرات آیرودینامیکی نیز مثل چرخ‌های مخصوصی و اسلیت‌های کوچک در بخش انتهایی خودرو دیده می‌شود.

تصاویر جاسوسی که پیش از این مدل از مدل EQG منتشر شده بود، یک فضای داخلی نسبتا متفاوت را نسبت به مدل امروزی نشان می‌داد. مهم‌ترین آن‌ها نیز یک فرمان جدید و کنسول مرکزی بهبودیافته است. انتظار می‌رود که شاهد به کار برده شدن برخی از این تغییرات در فیس‌لیفت جدید کلاس‌جی بنزینی هم باشیم اما دکمه G-Turn منحصر به نسخه الکتریکی خواهد بود و اجازه می‌دهد که خودرو یک «چرخ تانکی» بزند. در این حالت در واقع، چرخ‌های یک سمت خودرو به جلو و چرخ‌های موازی آن‌ها به سمت عقب می‌روند و خودرو یک دور کامل ۳۶۰ درجه خواهد زد.

همان‌طور که گفته شد، مرسدس فعلا علاقه‌ای به انتشار سایر جزییات خودرو نشان نداده اما انتظار می‌رود که EQG، مجهز به یک پیشرانه ۴ موتوره با قابلیت کشندگی بالا باشد. اضافه شدن یک بسته باطری جدید که بتواند تراکم انرژی خودرو را بین ۲۰ تا ۴۰ درصد بهبود دهد نیز اصلا دور از انتظار نیست. این بسته انتخابی احتمالا تاثیر زیادی بر مسافت قابل‌پیمایش EQG خواهد داشت.

با وجود سوالات بسیار، باید همچنان منتظر جزییات بیشتر بمانیم. مرسدس پیش از این گفته بود که معرفی رسمی این نسخه به سال آینده موکول خواهد شد. البته به نظر می‌رسد که با انتشار این تصاویر، حداقل بخشی از نگرانی‌های علاقه‌مندان قدیمی کلاس جی برطرف شده است.

نظر دهید


در همین زمینه