شبکه‌های اجتماعی

جنسیس G70 شوتینگ بریک، استیشن لوکس کره‌ای
Automobile Farsi - Genesis G70 Shooting Brake

اولین استیشن جنسیس برای اروپا معرفی شد

 

اروپایی‌ها نیز مانند آمریکایی‌ها و البته دیگر مردم دنیا علاقه زیادی به خودروهای SUV دارند، اما نکته جالب در مورد آن‌ها علاقه‌ای است که همچنان به خودروهای استیشن واگن دارند. این علاقه تا حدی است که گاهی فروش استیشن‌‌ها از نسخه سدان همان خودرو بیشتر می‌شود. حالا جنسیس که سودای نفوذ در بازار اروپا را در سر دارد، اولین خودروی استیشن خود را با نام جنسیس G70 شوتینگ بریک معرفی کرده که بر پایه سدان جمع و جور این شرکت طراحی و ساخته شده است.

 

جنسیس G70 شوتینگ بریک، پنجمین محصول جنسیس برای بازار اروپا خواهد بود که در تابستان پیش رو وارد بازار خواهد شد. پیش از این مدل‌های سدان G70 و G80 و همچنین کراس‌اوورهای GV70 و GV80 در اروپا عرضه شده بود.

جنسیس G70 شوتینگ بریک از نظر اندازه با نسخه سدانش تفاوتی ندارد. طول، عرض و ارتفاع 4685، 1850 و 1400 میلی‌متری و فاصله بین دو محور 2835 میلی‌متر آن را پیش رو خودروهایی مانند ب ام و سری 3 تورینگ، مرسدس بنز C کلاس استیشن و آئودی A4 آوانت قرار می‌دهد. نمای عقب جنسیس G70 شوتینگ بریک دوباره طراحی شده و سقف آن نسب به قبل کشیده‌تر شده است. جنسیس ادعا می‌کند با این تغییرات فضای بار این اتومبیل 40 درصد افزایش یافته است. علاوه بر این، دارندگان این خودرو می‌توانند صندلی‌های ردیف عقب را با نسبت 40:20:40 بخوابانند و فضای بار را افزایش دهند.

 

نمای جلوی جنسیس G70 شوتینگ بریک بدون تغییر نسبت به نسخه سدان باقی مانده است. حتی در جزییات مانند چراغ‌ها و جلوپنجره نیز نمی‌توان این دو را از یکدیگر تفکیک کرد. در نمای عقب اما سپر تغییر کرده و با فرم استیشن بدنه هماهنگ شده استو دو خروجی اگزوز بزرگ بیضی شکل برای آن در نظر گرفته شده و مهم‌تر از آن، چراغ‌های دو تکه امتداد کوچکی روی در پنجم دارند. یک اسپویلر بزرگ نیز بالای در پنجم طراحی شده که چراغ سوم ترمز در آن جانمایی شده است. 

همانطور که انتظار می‌رفت، طراحی کابین جنسیس G70 شوتینگ بریک به تمامی از نسخه سدان گرفته شده است. یک نمایشگر پهن بالای داشبورد جانمایی شده و نشانگرها به کلی دیجیتالی شده است. فضای کای با چرم قرمز و مشکی پوشیده شده و با تزیینات نقره‌ای رنگ تکمیل شده است.

 

جنسیس هنوز جزییاتی از تیپ بندی و موتور های G70 شوتینگ بریک منتشر نکرده است، اما انتظار می‌رود همان موتورهای نسخه سدان در این نسخه نیز به کار رود. در این صورت یک موتور 2 لیتری توربو چهار سیلندر با توان 249 اسب‌بخار و یک موتور 3.3 لیتری تویین توربو V6 با توان 365 اسب بخار در یکنار یک موتور دیزلی 2.2 لیتری 199 اسب بخاری برای این خودرو قابل سفارش باشد.

 

نظر دهید


در همین زمینه