شبکه‌های اجتماعی

نسخه تورینگ سری 3 نسل جدید معرفی شد

برای کسانی که به فضای بار اتومبیل اهمیت می‌دهند

 ب‌ام‌و سری 3 که از نسل نخست خود به سواری چابک و اسپرت‌ مشهور بود همواره از کمبود فضای کافی به ویژه فضای بار رنج می‌برد که البته برای اتومبیل‌های اسپرت در این کلاس امری طبیعی محسوب می‌شود. ارائه نسخه تورینگ یا استیشن‌واگن راه‌ حل مناسبی برای این مشکل بود که برای اولین بار روی نسل دوم ب‌ام‌و سری 3 که با کد E30 شناخته می‌شود عرضه شد. نزدیک به 35 سال از معرفی نخستین سری 3 تورینگ می‌گذرد و نوبت به معرفی جدیدترین نسل آن رسیده است. ب‌ام‌و با انتشار تصاویر رسمی از این محصول جدید خود اقدام به معرفی نسخه تورینگ سری 3 برای نسل هفتم آن (G20) کرده است. رونمایی رسمی آن در شهریور ماه (سپتامبر) انجام خواهد شد.


تغییرات ظاهری
همان‌طور که نسخه سدان نسل هفتم سری 3 نسبت به نسل قبلی خود تغییرات قابل توجه‌ای را تجربه کرده تورینگ جدید نیز نسبت به نمونه قدیمی طراحی جذاب‌تر و مدرن‌تری را به نمایش می‌گذارد. چراغ‌های جلو، جلوپنجره و باقی جزییات قسمت جلویی این اتومبیل در مقایسه با نمونه سدان تغییری نکرده‌ و در مجموع از جلو تا ستون B سری 3 تورینگ جدید نکته جدیدی به چشم نمی‌خورد و تفاوت آن با مدل سدان از ستون B به سمت انتها رقم خورده است. چراغ‌های عقب آن شباهت بسیاری به نمونه به کار رفته در نسخه سدان دارد که بر جذابیت نمای انتهایی آن افزوده است. اسپویلری که در ادامه سقف این اتومبیل نصب شده فراتر از تاثیری که در ویژگی‌های آیرودینامیکی آن دارد، ظاهر متمایزی برای آن ایجاد کرده است.


تورینگ جدید، بزرگ‌تر و جادارتر
نسخه تورینگ جدید ب‌ام‌و سری 3 با کد داخلی G21 در مقایسه با مدل قبلی 76 میلی‌متر طویل‌تر، 16 میلی‌متر عریض‌تر و 8 میلی‌متر بلندتر شده است. فضای بار آن با 5 لیتر افزایش به 500 لیتر رسیده و در حالتی که صندلی‌های ردیف دوم جمع شوند، این عدد به 1610 لیتر می‌رسد. عرض فضای بار نسبت به گذشته 112 میلی‌متر افزایش یافته و لبه ورودی صندوق ارتفاع کم‌تری دارد. این دو ویژگی باعث بهینه‌تر شدن فضای بار این ب‌‌ام‌و سری 3 تورینگ شده است.


مشخصات فنی
G21 با دو پیشرانه دیزل و سه گزینه  بنزینی برای بازار اروپا معرفی شده است. همچنین سیستم تمام‌چرخ محرک ب‌ام‌و یا همان xDrive برای برخی مدل‌های آن در دسترس خواهد بود. ضعیف‌ترین پیشرانه 320i قدرتی برابر با 181 اسب بخار و قوی‌ترین نمونه با کد 340i که تنها با سیستم xDrive عرضه می‌شود 369 اسب بخار قدرت دارد.
تقسیم وزن این اتومبیل به صورت 50/50 انجام شده و ب‌ام‌و با ایجاد بهبود و ارتقا در شاسی، سیستم تعلیق و سیستم فرمان سواری راحت‌تر و فرمان‌پذیری دقیق‌تری را برای آن فراهم آورده است.

نظر دهید


در همین زمینه