شبکه‌های اجتماعی

GV80، اولین شاسی‌بلند جنسیس معرفی شد

لوکس، منحصر به فرد و زیبا

بیش از یک دهه است علاقه و تمایل مشتریان به خرید خودروهای شاسی بلند، بسیاری از خودروسازان لوکس و اسپرت را به سمت تولید حداقل یک مدل در این سگمنت کشانده است. جنسیس نیز تلاش کرد تا از این قافله عقب نماند و سرانجام  اولین SUV لوکس خود را با نام GV80 معرفی کرد.

جنسیس برای شروع عرضه این مدل را تنها به بازار کره جنوبی محدود کرده است، اما برای سهم خواهی و رقابت با مدل‌های نامدار این کلاس، قطعا به حضور در بازارهای جهانی نیاز خواهد داشت. جنسیس GV80 رقیب قدرتمندی برای ب‌ام‌و X5 و آئودی Q7 محسوب شود و مشابه دو رقیب آلمانی خود به صورت دو و سه ردیف صندلی راهی بازار می‌شود.

 

 کیفیت بالای مواد به کار رفته در جنسیس GV80 یکی از ویژگی‌های مثبت و از الزامات یک اتومبیل لوکس است. البته بدون شک جذاب‌ترین بخش GV80، تکنولوژی به کار رفته در کابین آن است. در کابین این خودرو تقریبا همه چیز دیجیتالی است. از صفحه کیلومتر تا نمایشگر بزرگ 14.5 اینچی مرکزی، همگی در بالاترین سطح تکنولوژی طراحی شده‌اند. لازم به ذکر است که رهیاب با تکنولوژی واقعیت افزوده نیز از جمله تجهیزات در نظر گرفته شده برای این اتومبیل است. سامانه کنترل یکپارچه جنسیس نیز دارای قابلیت تشخیص دست خط بوده که به سرنشینان اجازه می‌دهد مواردی همچون مقصد سفر و شماره تلفن‌ها را یادداشت کنند و این فناوری آن را تشخیص داده و پیاده سازی می‌کند.

 

جنسیس GV80 دارای یک سیستم فعال حذف کننده نویز است که به صورت لحظه‌ای نویز مسیر حرکت را بررسی می‌کند و یک موج صوتی در خلاف نویز بیرونی تولید کرده تا باعث حذف و از بین رفتن آن نویز شود. همچنین یک سیستم پایش کیفیت هوای کابین نیز وجود دارد که به صورت دائمی فعال است. جنسیس GV80 دارای سیستم‌های ایمنی از جمله کنترل هوشمند راننده و اعلام هشدار در هنگام خواب آلودگی یا بی احتیاطی وی است.

اولین SUV جنسیس به صورت محور محرک عقب توسعه داده شده است، اما بدون شک آن را به صورت تمام چرخ محرک نیز راهی بازار می‌کند و برای آن چندین حالت مختلف رانندگی برای حرکت در شرایط مختلف را درنظر گرفته می‌شود. جنسیس GV80 به یک پیشرانه 3 لیتری توربودیزل تجهیز شده که قادر به تولید 278 اسب‌بخار قدرت و بیشینه گشتاور 588 نیوتن‌متر است. به نظر می‌رسد GV80 با این پیشرانه به بازارهای دیگر عرضه نشود. 

 

اگرچه هیچ اظهار نظر رسمی در مورد پیشرانه‌ بنزینی GV80 نشده است، اما بعید نیست که نسخه پایه آن به یک پیشرانه 2.5 لیتری 4 سیلندر توربوشارژ با قدرت 304 اسب بخار مجهز شود که پیشرانه ضعیفی برای نمونه پایه به نظر نمی‌رسد. برای نسخه مجهزتر این خودرو هم  احتمالا یک پیشرانه 3.5 لیتری توربوشارژ 6 سیلندر در نظر گرفته شده که قادر به تولید 380 اسب‌بخار قدرت خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که با این پیشرانه GV80 قادر است طی 5.7 ثانیه از حالت سکون به مرز 96 کیلومتر بر ساعت دست یابد. جنسیس فروش GV80 را از اواخر ماه جاری در کره آغاز می‌کند و عرضه این SUV  لوکس به بازارهای جهانی از اواخر سال جاری میلادی آغاز می‌شود.

نظر دهید


در همین زمینه