شبکه‌های اجتماعی

اتومبیل فارسی - سوزوکی‌ جیمنی رترو
معرفی نسخه رترو به مناسبت بیش از ۵۰ سال تولید

 

سوزوکی جیمنی مانند مزدا MX5 میاتا از معدود خودروهایی هستند که نمی‌توان به آنها علاقه‌ نداشت و جای خالی آنها همیشه در پارکینگ خانه حس می‌شود. سوزوکی اولین نسل جیمنی را سال 1970 تولید کرد و همچنان در حال ادامه دادن این را است. شاسی بلندی کوچک و مقرون به صرفه با قابلیت‌ها و ظاهری آفرودی که حالا برای ادای احترام به تولید بیش از نیم قرن، سوزوکی نسخه‌ای ویژه از آن را در بازار استرالیا عرضه می‌کند.


Suzuki Jimny Heritage Special Edition که تنها در 300 نمونه تولید شده بر اساس تریم GLX توسعه پیدا کرده و دارای برچسب‌های تزئینی قرمز رنگ با نشان مخصوص در انتهای خودرو است. این برچیب‌های کاملا استایلی رترو مانند دارند که بر روی بدنه با رنگ‌های Black Pearl, Jungle Green, White, Medium Grey بسیار خودنمایی می‌کند. تمام نمونه‌ها از رینگ‌های آلیاژی 15 اینچ، گیربکس 5 سرعته دستی و سیستم چهارچرخ محرک بهره می‌برند.


برای تمایز بیشتر، سوزوکی بر روی در عقب بج منحصر به فرد اضافه می‌کند تا رهگذران بدانند این یک نسخه تولید محدود و ویژه است. همانطور که پیش‌تر گفته شد سوزوکی جیمنی رترو بر روی تریم GLX توسعه پیدا کرده و به همین دلیل از امکاناتی همچون چراغ‌های LED اتوماتیک، چراغ مه شکن جلو، دوربین عقب، رادار خروج از خط، ترمز اضطراری خودکار، نمایشگر سیستم اطلاعات و سرگرمی 7 اینچ مجهز به اندروید اتو و اپل کار پلی، سیستم صوتی با دو بلندگو، فرمان چرم، سیستم ناوبری و سیستم تهویه مطبوع بهره می‌برد.


جیمنی از پیشرانه 4 سیلندر 1.5 لیتر بهره می‌برد که 100 اسب‌بخار قدرت و 130 نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. قیمت سوزوکی جیمنی رترو در استرالیا از 33.490 دلار این کشور شروع می‌شود و 695 دلار نیز هزینه حمل به آن اضافه خواهد شد.

 

نظر دهید


در همین زمینه