شبکه‌های اجتماعی

نسل جدید مرسدس بنز C کلاس 2022 رونمایی شد
اتومبیل فارسی - نسل جدید مرسدس بنز C کلاس 2022

در دو نسخه سدان و استیشن 

 

 

مرسدس بنز به طور رسمی نسل جدید C کلاس را در دو نسخه سدان و استیشن معرفی کرد.

بدون شک معرفی جایگزین برای هر نسل از مرسدس بنز C کلاس کاری بسیار دشواری خواهد بود زیرا این مدل با فروش بیش از 10 میلیون نسخه‌ای خود از سال 1982، یکی از محبوب‌ترین و پرتیراژترین محصولات مرسدس بنز به شمار می‌رود و در عین حال رقابت سخت و سنگینی را از دیرباز با محصولاتی چون ب‌ام‌و سری3 دارد.

 

 

       آلبوم تصاویر نسل جدید مرسدس بنز C کلاس | نسخه استیشن (Estate)      

 

 

طراحی بیرونی و فضای داخلی کابین  

در نسل جدید مرسدس بنز C کلاس، طراحان مرسدس طرحی کاملا ساده و به دور از هیجان را انتخاب کرده‌اند اما نکته قابل توجه این است که طراحی این اتومبیل به صورت کاملا آشکاری از مرسدس بنز S کلاس الگوبرداری شده است.

 

 

      بخوانید >  آشنایی با نسل جدید مرسدس بنز S کلاس

 

 

در کنار ظاهری ساده و به دور از حجم‌پردازی‌ها اغراق آمیز، کابین نسل جدید مرسدس بنز C کلاس جدید علاوه بر فضای بزرگ‌تر، از جدیدترین دستاوردها و سامانه‌های رفاهی و ایمنی مرسدس بی بهره نمانده است. افزایش 25 میلی‌متری فاصله بین دومحور باعث شده است تا سرنشینان ردیف عقب 20 میلی‌متر فضای بیشتری در اختیار داشته باشند. فضای سر در ردیف عقب نیز 15 میلی‌متر رشد داشته است. فضای داخلی نسل جدید C کلاس نیز بسیار شبیه به S کلاس است. نمایشگر بزرگ 11.9 اینچی که 6 درجه به سمت راننده انحراف دارد بزرگ‌‎ترین وجه اشتراک C کلاس با S کلاس به شمار می‎‌رود. استفاده از نمایشگر 12.3 اینچی با وضوح بالا به جای نشانگرهای پیشت فرما نیز از دیگر ویژگی‌های کابین C کلاس جدید است.

 

بدون شک معرفی جایگزین برای هر نسل از مرسدس بنز C کلاس کاری بسیار دشواری خواهد بود زیرا این مدل با فروش بیش از 10 میلیون نسخه‌ای خود از سال 1982، یکی از محبوب‌ترین و پرتیراژترین محصولات مرسدس بنز به شمار می‌رود.

 

 مرسدس بنز C کلاس جدید با رشد اندازه‌ه نسبت به نسل قبلی، حال دارای طول 4680، عرض1860و ارتفاع 1747 میلی‌متر است.

 

AutomobileFa 2022 Mercedes Benz C Class Specs 1

    مقایسه اندازه‌های نسل جدید مرسدس بنز C کلاس 2022 با نسل قبلی    

 

 

 ویژگی‌های فنی | استفاده از سامانه هیبریدی خفیف

در ابتدای عرضه برای مشتریان در بازار ایالات متحده آمریکا تنها یک پیشرانه در نظر گرفته شده است. این پیشرانه که در نسخه C300 عرضه خواهد شد یک نمونه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با کد M254 است که پیش از این در E کلاس نیز استفاده شده بود. بر اساس قانون نانوشته و جدیدی که بسیاری از خودروسازان خود را ملزم به رعایت آن کرده‌اند، مرسدس بنز نیز در نسل جدید C کلاس از یک مجموعه مولد قدرت هیبریدی خفیف استفاده کرده است. این سامانه از یک پیشرانه بنزینی و یک موتور الکتریکی نه چندان پرقدرت تشکیل می‌شود که در نمونه‌های مسوم به IGS، موتور الکتریکی نقش آلترناتور (دینام) و استارتر را نیز ایفا خواهد کرد. مرسدس بنز در C کلاس جدید در کنار پیشرانه بنزینی از یک موتور الکتریکی 48 ولتی استفاده کرده است. این موتور الکتریکی برای مدت محدودی می‌تواند 20 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن‌متر گشتاور را به قدرت و گشتاور پیشرانه بنزینی اضافه کند. 

 

در ابتدای عرضه برای مشتریان در بازار ایالات متحده آمریکا تنها یک پیشرانه در نظر گرفته شده است. این پیشرانه که در نسخه C300 عرضه خواهد شد یک نمونه 4 سیلندر 2 لیتری توربوشارژ با کد M254 است که پیش از این در E کلاس نیز استفاده شده بود. بر اساس قانون نانوشته و جدیدی که بسیاری از خودروسازان خود را ملزم به رعایت آن کرده‌اند، مرسدس بنزی نیز در نسل جدید C کلاس از یک مجموعه مولد قدرت هیبریدی خفیف استفاده کرده است.

 

سامانه هیبریدی خفیف به کار رفته در نسل جدید مرسدس بنز C کلاس این قابلیت را دارد که در زمان ترمزگیری، موتور بنزینی را از مدار خارج کرده و از انرژی بازیافتی ناشی از ترمزگیری برای شارژ باتری بهره ببرد.

واحد مولد قدرت مرسدس بنز C300 جدید توانایی تولید 255 اسب بخار قدرت و 400 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. بیشینه سرعت این مدل نیز به C300 به 208 کیلومتر در ساعت محدود شده و شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت آن نیز به طور رسمی 5.9 ثانیه اعلام شده است. 

 

AutomobileFa 2022 Mercedes Benz C Class Specs 2

     مشخصات پیشرانه مرسدس بنز C300  2022     

 

 

سیستم انتقال قدرت و جعبه دنده

مرسدس بنز C300 جدید همراه با سامانه چهارچرخ محرک اختصاصی مرسدس بنز یعنی همان سیستم 4-Matic نیز عرضه خواهد شد. در جدیدترین تغییرات اعمال شده، مهندسان مرسدس بنز با در نظر گرفته محور محرک جدید در جلو، گشتاور بیش‎‌تری را به این محور انتقال خواهند داد.

در نسل جدید مرسدس بنز C کلاس خبری از جعبه‌دنده دستی نخواهد بود. تمامی نسخه‌های مرسدس بنز در ابتدای عرضه به جعبه‌دنده جدید 9 سرعته اتوماتیک 9G-Tronic مجهز هستند. این جعبه‌دنده 30٪ سبک‌تر از مدل قبلی است که این مساله در صرفه‌ جویی در مصرف انرژی و همچنین فضای اشغالی نقش قابل توجهی دارد. 

 

 

 زمان عرضه و قیمت

 تاریخ مشخصی برای آغاز فروش نسل جدید مرسدس بنز C کلاس در بازار ایالات متحده مشخص نشده است. اما مرسدس اعلام کرده که C کلاس جدید از اوایل سال 2022 وارد نمایندگی‌های این خودروساز خواهد شد و به احتمال زیاد قیمت پایه در محدوده 42000 دلار برای این محصول در نظر گرفته خواهد شد.

 

 

 

       آلبوم تصاویر نسل جدید مرسدس بنز C کلاس | نسخه سدان      

نظر دهید


در همین زمینه