شبکه‌های اجتماعی

نگاهی به دانگ فنگ M50 نسخه چینی هامر
Automobile Farsi - Dong Feng Warrior M50

دانگ‌فنگ فیرلس M50


اگر چه جنرال‌موتورز نام هامر را در قالب شاسی‌بلندی الکتریکی تحت برند GMC زنده می‌کند، اما هاموی، شاسی‌بلند معروف نظامی آمریکایی، در گوشه‌ای از این دنیا، یک جورایی هنوز زنده است. حدود بیست سال پیش دانگ‌فنگ با AM General آمریکایی همکاری می‌کرد تا هاموی را برای ارتش چین آماده کند. در آخرین کپی، اتومبیلی از آب درآمد با نام دانگ‌فنگ Fearless M50 که ابهت آمریکایی را با لامبورگینی LM002 مخلوط کرده است.


شاسی‌بلند مورد نظر خدمت خود به عنوان خودرویی نظامی را در چین انجام داده و حالا سازنده‌اش چند نمونه شهری از آن را عرضه می‌کند. فیرلس M50 طراحی بی‌محابایی دارد و این شاسی‌بلند پرآوازه به یک پیک‌آپ تک کابین دو در دو صندلی تبدیل شده است. ورقه‌های بدنه این اتومبیل با زاویه‌های تند شکل داده شده‌اند و بر سرسخت بودن آن تاکید بیشتری می‌کنند. جلوپنجره یکپارچه، چراغ‌های گرد جلو و شیشه جلوی یک‌تکه از دیگر ویژگی‌های ظاهری این دانگ‌فنگ هستند که در کل چهره متمایزی از نسخه دو کابین نظامی به نمایش می‌گذارد. طراحی کابین این اتومبیل بیشتر نشان می‌دهد که چقدر وام‌دار هاموی آمریکایی است. بسیار وسیع و جادار طراحی شده و تمام کنترل‌های ضروری به شکلی ساده در دسترسی نزدیک راننده قرار گرفته‌اند.

 

     بخوانید -> نسخه منحصر به فرد هامر M1-R با 800 اسب بخار قدرت و 412 هزار دلار قیمت


پیشرانه‌ای توربودیزل با حجم 4.0 لیتر 197 اسب بخار قدرت و 600 نیوتن‌متر گشتاور در اختیار راننده این اتومبیل قرار می‌دهد و تنها گزینه در مورد جعبه‌دنده یک نمونه دنده‌ دستی است. بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط دانگ فنگ این خودروی آفرود می‌تواند تا عمق 1.2 متر وارد آب شود که عدد قابل توجه‌ای است. فیرلس M50 در چین با قیمتی معادل حدود 103 هزار دلار عرضه می‌شود و گفته می‌شود دانگ‌فنگ قصد دارد تا این مدل را با نسخه جدیدتر M20 جایگزین کند. اما تا قبل از آن به عرضه M50 در مدل‌های متنوع‌تری خواهد پرداخت.


نکته بسیار مهمی که دانگ‌فنگ فیرلس M50 به ما یادآوری می‌کند این است که کشوری مانند چین که دولتش رقابت جدی با دولت آمریکا دارد متوجه اهمیت تبادل تکنولوژی و لزوم همکاری نزدیک برای رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب در صنعت خودروسازی است. به عبارت دیگر چین با تمام ملاحظاتی که از نظر سیاسی و اقتصادی دارد به دنبال اختراع چرخ از ابتدا نبوده زیرا می‌داند قادر به انجام آن نخواهد بود و مهم‌تر از آن صرفه اقتصادی در این کار است. در جایی که اهمیت دارد، مانند توسعه اتومبیل برای ارتش، بر تجربیات دیگران اتکا می‌کند در چهارچوب همکاری با شرکت‌های بزرگ منافع خود را دنبال می‌کند.

 

نظر دهید


در همین زمینه