شبکه‌های اجتماعی

آپلو RT6، خودرو خودران بایدو با 38 حسگر
اتومبیل فارسی - بایدو آپولو RT6

فرمان جدا شونده و رانندگی خودکار سطح 4


شاید برایتان جالب باشد که بدانید بایدو (Baidu) خودروساز نیست و در اصل یک سرچ انجین و یا همان موتور جستجو اینترنتی است. این شرکت غول پیکر که تنها 22 سال سن دارد، در سال 2013 و با 10 هزار توسعه دهنده و 50 شریک در سراسر دنیا از جمله مرسدس بنز، ب‌ام‌و، اینتل، کینگ لانگ و XTE این شرکت برای ساخت اتوبوس خودران، بر روی یک پلتفرم فعالیت کردند. پنجم جولای سال 2017 این شرکت برای فروش اتوبوس‌های خودران خود موسوم به Apolong با 50 شرکت بزرگ مذاکره کرد که به سرانجام نرسید. در همان سال 2 اتوبوس برای تست در جاده‌های شنزن استفاده و در آگوست همان سال نسخه‌های اولیه آن در گومنتوم آمریکا معرفی شدند.

 

جولای سال 2018 این شرکت با همکاری کینگ لانگ آخرین نسخه از این اتوبوس خودران را نمایش دادند و آن را برای تست در ایالت‌های ووهان، ژیامن، شنزن، بیژینگ، پینگتان، چونگینگ و فوژیان آماده کردند. در همان سال 100 دستگاه از این اتوبوس خودران تولید شد و برای اولین بار در Shanghai World Expo استفاده شد و توانست 1600 نفر را در این مراسم جا به جا کند.


حالا این شرکت از جدید‌ترین خودرو خودران خود یعنی آپولو RT6 را معرفی کرده است. گفته می‌شود RT6 سال آینده به عنوان ربات تاکسی در این کشور خدمت کند. طراحی این خودرو بیشتر شبیه به خودرو‌های معمولی است تا یک ربات تاکسی که با طراحی و عجیب و غریب خود شما را به تعجب وادارد. کف این خودرو صاف و مسطح طراحی شده تا فضا برای طراحی صندلی‌ها و سرنشینان به اندازه کافی باشد. یکی دیگر از راهکار‌های این شرکت برای ایجاد فضای بیشتر، سیستم جمع شونده فرمان است که اجازه میدهد تا تعداد سرنشینان بیشتر شود. داخل این تاکسی یک میز و یک vending machine تعبیه شده تا سرنشینان از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار شوند. طول این تاکسی خودران که شبیه به مینی‌ون طراحی شده، 4760 میلیمتر است که 100 میلیمتر از آئودی Q5 بلندتر می‌شود که نوید یک فضای عالی را می‌دهد.


برای اینکه RT6 به سطح 4 خودران برسد، 8 سنسور LiDAR همراه با 12 دوربین روی این خودرو نصب شده و به صورت کلی بایدو اعلام کرده که RT6 دارای 38 حسگر است که اطراف این خودرو را پایش می‌کند. این سیستم 32 میلیون کیلومتر تست شده و به گفته معاون شرکت بایدو ژنیو لی، رانندگی این خودرو مانند فردی است که 20 سال پشت فرمان بوده و تجربه کافی دارد. این خودرو بر اساس معماری E/E این شرکت توسعه پیدا کرده که مخصوص خودروهای تمام خودران بایدو است.


بایدو می‌گوید برگ برنده ما قیمت تمام شده RT6 خواهد بود که در حال حاضر 36.927 دلار قیمت دارد. این سطح از قیمت باعث می‌شود تا همه قابلیت خرید خودرو خودران را داشته باشند. رابین لی مدیرعامل بایدو می‌گوید: «کاهش هزینه باعث می‌شود تا ما بتوانیم ده‌ها هزار دستگاه خودرو خودران را در چین مستقر کنیم. ما به سمتی از آینده حرکت می‌کنیم که در آن قیمت ربات تاکسی نصف قیمت تاکسی‌های معمولی باشد.»

 

نظر دهید


در همین زمینه