شبکه‌های اجتماعی

رادار RD6 در چین معرفی شد
اتومبیل فارسی - رادار RD6

اولین پیکاپ الکتریکی چینی

 

اگر تا به حال اسم رادار اتو را نشنیده‌اید مشکلی ندارد زیرا این اولین محصول این شرکت است. رادار اتو یکی از زیر مجموعه‌های کمپانی بزرگ جیلی محسوب می‌شود که قرار است در تولید خودرو‌های الکتریکی و همینطور لایف استایل قدم‌های بزرگ و جدیدی بردارد.

 

مشتریان هدف این شرکت، نسل جدیدی هستند که علاقه به سفر‌های خارج از جاده دارند و به دنبال یک خودرو با قابلیت اطمینان بالا و تجهیزات کافی هستند. پس از کووید 19 در جهان، فعالیت‌های خارج از خانه مانند کمپینگ، پیاده روی و.. افزایش یافته و حالا شرکت‌هایی مانند رادار اتو سعی بر رفع نیاز‌های جامعه دارند. جالب است بدانید که در چین اغلب استفاده از پیکاپ‌ها برای مصارف کشاورزی بوده و ورود آنها به بیشتر مناطق شهری ممنوع است اما با این حال 2 درصد از فروش کل سال 2021 در این کشور متعلق به پیکاپ‌ها بوده که نشان می‌دهد مردم به دنبال سبک زندگی جدیدی هستند.


RD6 بر روی پلتفرم SEA جیلی که دسامبر 2020 معرفی شد ساخته می‌شود که مناسب ساخت خودرو‌هایی از کلاس A تا D است و مورد استفاده شرکت‌هایی مانند ولوو، لینک اند کو، اسمارت و لوتوس نیز قرار می‌گیرد. این شرکت اطلاعات فنی زیادی را منتشر نکرده است و نمیدانیم که آیا این پیکاپ با یک و یا دو موتور الکتریکی تولید می‌شود یا خیر؛ اما شنیده‌ها حاکی از آن است که بازه قدرت این خودرو مابین 200 تا 400 اسب‌بخار خواهد بود. در عین حال برد مسافتی این پیکاپ با یکبار شارژ در استاندارد CLTC 600 کیلومتر عنوان شده است.


مسئول طراحی این پیکاپ پیتر هوربری است که بر روی طراحی دیگر برند‌های جیلی مانند لوتوس و لینک اند کو نظارت دارد. طراحی این خودرو در نمای جلو ساده اما جذاب است و تا حدود کمی در نگاه اول شما را به یاد ریسپکت خواهد انداخت. جلوپنجره مشبک RD6 مانند دیگر خودرو‌های هم خانواده به صورت بسته طراحی شده و روی آن نوار‌های نورانی منقطع دیلایت که هر دو چراغ را به یکدیگر متصل می‌کند قرار گرفته است. نمای جانبی نکته خاصی ندارد و تنها می‌توان به خط تو رفته بالای گلگیر‌ها اشاره کرد. نمای عقب نیز بر اساس ترند روز و بسیاری از خودروها از چراغ یک تکه استفاده شده که آن را به جیپ واگونییر شبیه کرده است.


از نظر ابعاد، RD6 در محدوده فورد رنجر و تا حدودی هایلوکس قرار می‌گیرد که نوید فضای خوب در کابین و قسمت بار را می‌دهد. استفاده از پلتفرم SEA این امکان را به طراحان داده تا فضا را به حداکثر برسانند. در عین حال که قسمت بار این خودرو با سوکت‌های شارژ در اختیار سرنشینان قرار دارد، زیر کاپوت جلو نیز یک محفظه برای نگهداری وسیله‌ها تعبیه شده است.


عکسی از فضای داخلی منتشر نشده است اما باید انتظار داشته باشیم تا مانند ریویان، هامر و دیگر خودروهای الکتریکی؛ این پیکاپ نیز از کابینی مدرن با نمایشگر‌های متعدد سود ببرد.


این شرکت قصد دارد تا پس از عرضه این مدل در آینده به سراغ شاسی‌بلند‌ها و ATV های الکتریکی برود. همانطور که بالاتر نیز اشاره شد این شرکت تنها به هدف ساخت خودرو تشکیل نشده و سعی دارد تا سبک زندگی جدید را که بر پایه کمپینگ است رواج دهد. برای رفع نیاز این جامعه، این شرکت برند فرعی Radar Weekends را به ثبت رسانده تا با همکاری NatureHike لوازم مورد نیاز را تولید کند. اگر به عکس‌ها دقت کنید لوازمی مانند یخچال و اسپیکر با برند رادار را در کنار چادر و میز و صندلی کمپینگ را مشاهده می‌کنید که به همین موضوع اشاره دارد.


معرفی رسمی و نمایش عمومی برای 9 سپتامبر و عرضع آن به مشتریان نیز برای سه ماهه چهارم سال جاری میلادی برنامه ریزی شده است.

 

نظر دهید


در همین زمینه